دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام غفوری مدیر حوزه تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران، کسانی که تمایلات آمریکایی دارند را سفیران استکبار خواند و تصریح کرد: پروژه نفوذ از مهم ترین ابزار استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی است و حرف های آمریکا از زبان عده ای در داخل بیان و در جامعه پخش می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، در جمع معاونین و کارکنان مدیریت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به جامعیت اسلام، گفت: عبادت حقیقی از آن بنده ای است که هم در اجتماع حضور قوی و مؤثر دارد و هم هیچ عملی غیر از عبادت از او صادر نمی شود، نه آن عابدی که در گوشه ای و بدور از اجتماع به برخی امور عبادی مشغول باشد. چون اسلام دین رهبانیت نیست، بلکه دینی اجتماعی است. یعنی حضوری قوی در عرصه اجتماع با حفظ اصل عبودیت و بندگی که مورد تایید اسلام می باشد. و این همان اسلام مخلَص است.

*آمریکا هرکاری از دستش بر می آمد،علیه ایران انجام  داد

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات اسفند ماه، گفت: انقلاب اسلامی حوادث بسیار سنگینی را پشت سر گذاشته و تداوم حوادث بعد از انقلاب به قدری زیاد است که اگر تاریخ این 37 سال درست نوشته شود به اندازه چند قرن اتفاقات مختلفی افتاده است و دلیل آن هم فشار استکبار برای جلوگیری از رشد و قدرت گرفتن انقلاب بود، چرا که خودشان نیز می دانستند که این شجره طیبه ریشه آن ها را نابود خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: آن هایی که به سمت آمریکا تمایل دارند باید بدانند که آمریکایی ها در 37 سال گذشته هر کاری که از دست شان برمی آمد، علیه انقلاب اسلامی انجام دادند و اگر کاری هم انجام نداده اند، توان آن را نداشته اند.

*حرف های آمریکا از زبان برخی افراد زده می شود!

وی با بیان اینکه پروژه نفوذ یکی از مهم ترین ابزار استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی است، گفت: پایه این نفوذ نیروهایی در داخل می باشند که تمایلاتی به سمت استکبار و آمریکایی ها دارند و قرار است اجرای پروژه نفوذ از طریق این افراد انجام بگیرد و حرف های آمریکا از زبان آنان بیان و در جامعه پخش شود و هر چقدر این افراد وجهه و سابقه بهتری داشته باشند، برای استکبار ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با انتقاد از اینکه برخی می گویند مذاکرات هسته ای تابوی رابطه با آمریکا را شکست، افزود: این نوع گفته ها القائات ساخته و پرداخته موسسات استراتژیک آمریکاست که توسط عوامل نفوذی، در متن جامعه مطرح می شود.

*سفیران استکبار در داخل کشور

وی تصریح کرد: بدون شک کسی که تمایلات آمریکایی دارد، سفیر مستقیم استکبار جهت زمینه سازی حضور مجدد و تسلط آنان بر منافع کشور است و تنها راه مقابله با پروژه نفوذ و این گونه فتنه انگیزی ها این است که آحاد مردم با دقت و با بصیرت به بیانات مقام معظم رهبری توجه کنند، چرا که تبعیت از مواضع ایشان ما را از گزند حوادث حفظ خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران با تاکید بر مسئولیت سنگین حوزه های علمیه در عرصه تبیین و روشنگری اهداف شوم استکبار برای مردم، خاطرنشان کرد: هدایت گری، اصلی ترین وظیفه روحانیت است. یعنی هم بشناسد و هم بشناساند، بنابراین باید ملت را بیدار کرد.

*اخلاص؛ پایه و اساس تقوا و اخلاق

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخلاص، اساس تقوا و اخلاق را تشکیل می دهد، اظهار داشت: چنانچه فردی اخلاص داشته باشد، بقیه مسائل و سایر امور که تابع همین مطلب می باشند، درست خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت اخلاص در نیت افراد، افزود: با نگاهی به قرآن و مرور آیاتی که درباره اخلاص می باشند، در می یابیم که شیطان بعد از اینکه از خداوند قول می گیرد که تا روز قیامت زنده بماند، بلافاصله با بیان تهدید آمیزی به خداوند می گوید، قسم به عزت تو همه بندگانت غیر از مخلَصین را اغوا خواهم کرد. از این عبارت معلوم می شود که شیطان عزت خدا را می فهمید، چون اگر شناخت نداشت به عزت خدا قسم نمی خورد. در این قسم خود شیطان اعتراف می کند که نمی توانم در بندگان مخلَص تصرف کنم و فقط ممکن است بتواند آن ها را وسوسه کند، اما آنان تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه یکی از حربه های شیطان در اغوا کردن مردم، زینت جلوه دادن دنیا در نظر آنان است، ابراز داشت: یکی از دلایلی که انسان نمی تواند بعضی از گناهان را ترک کند، زینت و لذت گناه است.

*لذت گناه زودگذر است

وی با اشاره به اینکه عمر مثل شکوفه است و دوام لذت دنیا بیشتر از شکوفه نیست، افزود: شکوفه ها خیلی سریع باز می شوند و به سرعت نیز جمع می شوند، به طوری که ماندگاری شکوفه قابل توجه نیست و احساس لذت گناه نیز همین طور زود گذر است.

* چه کسی مخلَص است؟

حجت الاسلام والمسلمین غفوری به معنا و تعریف مخلَص اشاره کرد و گفت: مخلَص کسی است که در اخلاص و خلوص نیت و در اجرای اعمالش رضایت خداوند را کسب نموده است و در نتیجه اخلاص از صفتِ عمل، به صفتِ نفس تبدیل شده است و چنانچه اخلاص در وجود کسی به صفت نفس تبدیل شد، آن فرد به صفت مخلَص رسیده است. یعنی آن انسان مورد عنایت ویژه خداوند واقع شده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در پاسخ به تهدید شیطان فرمود "تو به بندگان مخلَص من تسلطی نداری و کسی از تو متابعت نمی کند مگر اینکه از گمراهان باشند". بنابراین نتیجه می گیریم که اگر اخلاص در فردی از بین رفت، او جزو گمراهان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه یکی از مصادیق مسلّم "ضالین" کسانی هستند که توفیق اخلاص پیدا نکنند، اظهار داشت: اگر موفق به اخلاص شویم، آن گاه هدایت الهی شامل حالمان خواهد شد و خداوند متعال اخلاص را صفت نفس قرار می دهد، تا به صورت ثابت در وجود ما باقی بماندو این صفت مانع خواهد شد که انسان رفتاری غیر مخلصانه انجام بدهد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha