جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد باقر عبادی - نماینده بیرجند

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به واقعه بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا، گفت: بمباران هیروشیما حاصل تفکر تمدن به ظاهر پیشرفته غرب بود ، کدام گرگ درنده توانسته ۲۵۰ هزار نفر را در چند ثانیه به خاک و خون بکشد و بسوزاند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام سید باقر عبادی، در جمع روحانیون و طلاب، در مدرسه رضویه بیرجند با اشاره به استعداد های انسان گفت: انسان بیش از آنکه در ظاهر دیده شود، دریایی از استعداد های درونی است، که اگر شکوفا شود زمینه پیشرفت در جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به  استعدادهای علمی و معنوی انسان، تصریح کرد: در آیات مختلف قرآن مانند آیه "قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا" بارها و بارها آمده است که هرکس نفس خود را تزکیه کند، رستگار خواهد شد، اما متأسفانه بشر امروز مهمترین استعداد یعنی معنویت را فراموش کرده و از آن فراری است.

نماینده مردم بیرجند مجلس شورای اسلامی، پاشنه آشیل تمدن امروزی غرب را شاخصه استعداد معنویی عنوان کرد و افزود: تفکر غرب باعث ایجاد به ظاهر یک انسان متفکر و با علم و دانش شده، اما چون استعداد معنویی خود را پرورش نداده و مسیر تکاملی را طی نکرده، درنده تر از گرگ شده است.

وی با اشاره به واقعه بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا، ادامه داد: بمباران هیروشیما حاصل تفکر تمدن به ظاهر پیشرفته غرب بود ، کدام گرگ درنده توانسته 250 هزار نفر را در چند ثانیه به خاک و خون بکشد و بسوزاند.

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر این که اسلام برای تمام موجودات عالم حقوق قائل است، افزود: غربی ها دم از حقوق بشر می زند، اما با جنایات بی رحمانه انسان ها را به خاک و خون می کشند، این مسئله ره آورد تمدن غربی است.

وی مسئله نفوذ تفکر غرب را مهم دانست و تصریح کرد: هرچند نفوذ اقتصادی و سیاسی خطرناک است، ولی نفوذ فرهنگی زمینه ساز نفوذ اقتصادی و سیاسی است.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر این که عده ای چهره غرب را بزک می کنند و آن را نماد توسعه و پیشرفت معرفی می کنند، افزود: باید با بصیرت افزایی و جهاد فرهنگی، جلوی نفوذ فرهنگی غرب را گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha