سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام هاشمی - شهرکرد

حوزه/ امروز وظیفه‌ همه‌ ذی نفوذان و خواص جامعه این است که نه تنها در حرف زدن، بلکه در میدان عمل هم با احساس تکلیف و روحیه‌ انقلابی روشنگری کرده و با تبیین مبانی نظری انقلاب، خطر نفوذ دشمن را تبیین کنند.

حجت الاسلام هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد، در خصوص لزوم تقویت روحیه‌ انقلابی در جامعه، اظهار کرد: آنچه در سال 57 سبب شد که امام خمینی (ره) بتواند رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را نابود کند و پرچم تفکر اسلامی را به اهتزاز درآورد، روحیه‌ انقلابی مردم بود.

این استاد حوزه افزود: یکی از علل محدثه نظام، انقلابی بودن مردم بوده است و امروز نیز که رهبری جهان اسلام به دست خلف صالح و شایسته حضرت امام خمینی(ره) می باشد، باز هم با وجود چنین رهبری، بقا و دوام این نظام وابسته به حفظ روحیه‌ انقلابی مردم و عدم تعلقات به دنیا می باشد.

وی با مهم دانستن حضور مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی، افزود: اگر مردم، با بصیرت و نشاط، حضوری موثر در اجتماع نداشته باشند هرچند که امام مسلمین حضرت علی (ع) هم باشد، از عرصه حکومت حذف خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی یادآور شد نتیجه بی تفاوتی مردم نسبت به جامعه و سیاست این می‌شود که افراد ناصالح و بی دغدغه و انسان هایی که از دین فهم عمیقی ندارند، بر مردم مسلط می شوند.

این استاد حوزه ادامه داد: در تاریخ نمونه های بسیاری وجود دارد که روزی از صحابه پیامبر(ص) معلم قرآن بودند، اما در مواقع لزوم به خاطر نداشتن روحیه انقلابی، نتوانستند تصمیم درستی اتخاذ کنند و در آتش گمراهی به هلاکت رسیدند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر(ص) برخی از صحابه پیامبر اکرم(ص)، به خاطر بی تفاوتی به جامعه اسلامی، وقتی حضرت زهرا(س) به درب خانه هایشان می رود و از ایشان طلب یاری برای امیرالمومنین علی(ع) می کند، به راحتی گفتند "کمک من یک نفر چه تاثیری در حمایت از علی(ع) دارد" و این گونه حضرت را تنها گذاشتند.

*خطرناک ترین نوع نفوذ

وی در ادامه به مسئله نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: عالی ترین مرتبه نفوذ دشمن در نظام جمهوری اسلامی این است که قدرت تشخیص و بصیرت مردم را نسبت به این که چه کسی لیاقت و صلاحیت حاکمیت بر جامعه اسلامی را دارد، از آن ها بگیرد. سیدالشهدا(ع) می‌فرمایند"وَ عَلَی الإسلام السَّلامُ إذْ بُلِیتِ الأُمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ یزیدَ" و جان خود و 71 نفر از چهره های آسمانی را فدای کرد تا امثال یزید بر مردم حکومت نکنند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: امروز وظیفه‌ همه‌ علمای اسلام و ذی نفوذان و خواص جامعه این است که نه تنها در حرف زدن، بلکه در میدان عمل هم، با احساس تکلیف و وظیفه و همان روحیه‌ انقلابی روشنگری کرده و با تبیین مبانی نظری انقلاب، مردم را عاشق این نظام و انقلاب و اسلام کنند تا ان شاءالله پرچم این نهضت، به دست صاحب اصلی اش با عزت و افتخار داده شود.

وی در پایان، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی برحضور فعال و اثر گذار روحانیون و روشنگری در مسایل سیاسی و اجتماعی، گفت: علما باید در مسایل سیاسی و اجتماعی در خط مقدم روشنگری قرار داشته باشند و ضرورت داشتن روحیه‌ استکبار ستیزی و مدیریت جهادی را برای مردم و مسئولین تبیین کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha