سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 399258
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
نفوذ فرهنگی

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران گفت: یکی از تهدیدات جامعه دینی، بحث نفوذ است که رهبر انقلاب در سال های اخیر بارها در برنامه های مختلف، به آن اشاره نموده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غلامی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در نشست با مدیر و کارکنان حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: یکی از تهدیداتی که متوجه جامعه دینی است، بحث نفوذ می با شد که رهبر انقلاب در سالهای اخیر بارها در برنامه های مختلف به آن اشاره نموده اند.

وی افزود: بحث نفوذ مسئله جدیدی نیست و از صدر اسلام بوده؛ ولی این امر در گذشته برای ضربه زدن به اسلام تلاش می کرد و در حال حاضر سعی در به دست گرفتن قدرت دارد و اگر مراقب این جریان نبوده و نفوذ را شناسایی و با آن مقابله نکنیم؛به آن چیزی مبتلا می شویم که بر سر انقلاب پیامبر(س) آمد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران در ادامه گفت: زمانی که پیامبر(س) مکه رافتح کردند، ابوسفیان و مخالفان خود را که جزء نفوذیها بودند، با شروطی آزاد گذاشت که در آن زمان به آنها طلقاء (آزاد شده ها) می گفتند؛ و در زمان اسارت اهل بیت(علیهم السلام)  مشاهده می کنیم حضرت زینب(س) خطاب به یزید همین تعبیر طلقاء را به کار برده و می فرمایند "امن العدل ایها الطلقاء" آیا این عدالت است هنگامی که ما به قدرت رسیدیم شما را آزاد گذاشتیم، ولی زمانی که شما حکومت را در دست گرفته، مردان ما را کشتید و اهل بیت(علیهم السلام) را اسیر کرده و به مجلس نامحرمان آوردید.

وی تصریح کرد: بنی امیه بعد از فوت پیامبر(س)، سعی نمودند در حکومت نفوذ کنند؛ به همین دلیل سراغ امیر المومنین(ع) رفته و به ایشان وعده همکاری دادند؛ ولی حضرت که نفوذ شناس بوده و می دانستند  این گروه به فکر خدمت به اسلام نبوده و تنها هدفشان ضربه زدن به پیکره اسلام و رسیدن به قدرت است، وعده آنها را قبول نکردند.

حجت الاسلام غلامی اعلام کرد: برای رسیدن به قدرت، دو عنصر منصب و ثروت نیاز است که نفوذیهای بنی امیه آن قدر  برای رسیدن به آن سعی نمودند تا این که واقعه کربلا رخ داد و این قضیه ادامه پیدا کرد و ما امروز ردپای نفوذیها را در جامعه می بینیم که برای رسیدن به قدرت تلاش می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر دلسوزان نظام وظیفه دارند آگاهانه در صحنه انقلاب حضور بصیرانه داشته و در مواقع حساس روشنگری های لازم را در کشور داشته باشند، تا نگذارند تاریخ دوباره تکرار شود.

انتهای پیام313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha