پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  ضیائی فرد

حوزه/ مسئولیت اساتید در قبال طلاب بسیار سنگین است و باید علاوه بر خود سازی خود، در جهت فراهم کردن زمینه و برطرف نمودن موانع تعلیم، تربیت و تهذیب طلاب کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  ضیائی فرد، استاد حوزه مازندران در نشست اخلاقی  طلاب مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام چالوس بیان کرد: علم اخلاق، بالاترین علم است و لازمه این علم اجرای دستور الهی می باشد.

وی افزود: علم بر دو نوع می باشد؛ علمی که به تعقل و تفکر نیازمند بوده و دیگری علم عملی است. انسان ابتدا با علم عقلی به شناخت خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله می رسد و پس از این شناخت با علم عملی دستورات الهی را اجرا می کند.

استاد حوزه مازندران اعلام کرد: فایده علم اخلاق این است که انسان را به سعادت ابدی می رساند؛ یعنی با شناخت خیر و شر ابتدا از رذایل اخلاقی دوری نموده و سپس به انجام فضایل اخلاقی که سبب سعادت انسان می شود، سوق می دهد.

وی گفت:با توجه به این که مدرسه علمیه کارخانه انسان سازی است؛ لذا از اساتید و کادر اداری انتظار می رود در کنار آموزش علوم حوزوی، به تربیت و تزکیه نفوس طلاب اهمیت ویژه دهند، زیرا مسئول تزکیه نفوس طلاب می باشند.

حجت الاسلام ضیائی فرد تصریح کرد: حوزه علمیه مکان مقدسی است و طلابی که در این مکان به فراگیری علوم دینی می پردازند فرزندان حوزه محسوب می شوند.

موسس مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس در پایان خاطر نشان کرد: مسئولیت اساتید در قبال طلاب بسیار سنگین است و باید علاوه بر خود سازی خود، در جهت فراهم کردن زمینه و برطرف نمودن موانع تعلیم، تربیت و تهذیب طلاب کوشا باشند.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha