دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی

حوزه/ رئیس موسسه بین المللی علوم وحیانی اسراء نسبت به روند کیفی برگزاری همایش کتاب سال حوزه در طول سالیان اخیر ابزار خرسندی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی رئیس موسسه بین المللی علوم وحیانی اسراءدر حاشیه هفدهمین همایش کتاب سال حوزه به خبرگزاری «حوزه» گفت: اگر مسئولان کتاب سال حوزه ، شاخصه ها و معیارها را هر چه بیشتر و بهتر به صورت روشن برای جامعه علمی- حوزوی تبیین کنند، قطعاً برکات و دست آوردهای این حرکت عظیم بیشتر خواهد بود.

این استاد حوزه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش اضافه کرد: در صورت تعیین معیار های اصولی تالیف آثار علمی و پژوهشی، اساتید و مولفان  نیز بر اساس آن، آثار خود را تالیف و تدوین می کنند.

وی بیان داشت: نکته مهم دیگر ناظر به امور محتوایی کتاب ها است، به این معنا که امروزه به ساختار و قالب کار توجه زیادی می شود که البته خوب است، اما برای جامعه گاه شناخته شده نیست ، ضمن آن که متاسفانه برخی به خاطر این که ظاهر و قالب را رعایت کنند، گاه از محتوا باز می مانند.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی افزود: به همین خاطر امکان دارد کتاب هایی که محتوای ارزشمندی دارند، کمتر مورد توجه قرار گیرند، بنابراین باید به  این نقیصه توجه جدی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha