جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیعیان نیجریه

حوزه / اعضای حرکت اسلامی این کشور اعلام کرده‌اند که حاضر به همکاری و حضور در کمیسیون تحقیق دولتی نیستند و تنها از سخنان رهبرشان پیروی خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی پست، اعضای جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرده‌اند که تنها با اجازه رهبر در حبس‌شان شیخ ابراهیم زاکزاکی حاضر به همکاری با گروه تحقیقاتی دولتی هستند.

در پی کشتار وحشیانه شیعیان شهر زاریا در نیجریه توسط ارتش نیجریه، تخریب اماکن مذهبی آن‌ها و بازداشت و دستگیری رهبر شیعیان این کشور شیخ ابراهیم زاکزاکی، اعضای حرکت اسلامی این کشور اعلام کرده‌اند که حاضر به همکاری و حضور در کمیسیون تحقیق دولتی نیستند و تنها از سخنان رهبرشان پیروی خواهند کرد.

پنل تحقیق کشتار زاریا که از 13 نفر از مسئولین دولتی تشکیل شده از روز دوشنبه در کادونا، درحال تحقیق و بررسی حادثه خونبار می‌باشد که منجر به کشته شدن بیش از 600 تن از شیعیان شد. با این حال جنبش مقاومت شیعیان به این گروه تحقیق بی‌اعتماد هستند و معتقدند که آن‌ها بی‌طرف نبوده و با جنبش مقاومت در تضاد و دشمنی هستند و ممکن نیست رای عادلانه‌ای صادر کنند، در نتیجه حاضر به همکاری با آن‌ها نیستند.

در این میان محمد لاوال گاربا رئیس کمیسیون تحقیق دولتی خواستار افشای مکان دستگیری و بازداشت رهبر شیعیان، شیخ ابراهیم زاکزاکی در یک ضرب العجل 24 ساعته شده و به مشاور کمیسیون یوسف علیسان گفته است که از نظر قانونی حضور هر دو طرف برای بررسی حادثه اتفاق افتاده لازم و ضروری است.

علی به خبرنگاران حاضر در جلسه قول داده که در عرض 24 ساعت محل بازداشت رهبر شیعیان را تعیین کرده تا وکیل ایشان بتوان به او دسترسی داشته باشد.

این درحالی است که شیخ ابراهیم زاکزاکی با وجود جراحات ناشی از گلوله‌های ارتش نیجریه، از زمانی وقوع حادثه خونین زاریا تاکنون در مکانی نامعلوم زندانی شده و کسی از  مکان بازداشتگاه او خبر ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha