چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام حسنعلی خزائلی

حوزه/ استاد حوزه تصریح کرد: هدف اصلی از انجام فعالیت سیاسی و انتخاباتی در نظام اسلامی باید کسب رضای الهی باشد، نه به دست آوردن قدرت و منفعت تحت هر شرایطی.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که هدف کاندیدها از ورود در عرصه رقابت انتخاباتی باید خدمت به دین، کسب رضای الهی و فراهم کردن زمینه ای برای خدمت به مردم به ویژه اقشار محروم و مستضعف جامعه باشد، ابراز داشت: اگر افراد مدعی هستند که بر اساس احساس تکلیف و وظیفه شرعی وارد انتخابات شده و خود را در معرض رای و نظر مردم قرار دهند، باید بدانند در همه مراحل باید ملتزم به شریعت بوده و از حدود و چارچوب های اخلاق دینی فراتر نروند.

وی افزود: طبعاً اگر در عرصه انتخابات موفق شده و حایز آرای لازم برای ورود به مجلس شدند که باید بدانند از این به بعد مسئولیت بیشتری دارند و باید امانت دار خوبی برای حق الناسی باشند که در اختیار آن ها قرار گرفته است.

این استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: از آن سو چنانچه هم موفق به راه یابی به مجلس نشدند، نباید ناراحت شوند؛ چرا که به وظیفه دینی و اخلاقی خود عمل کرده و دیگر مسئولیتی به عهده آن ها نیست.

وی بیان داشت: ما باید مراقب باشیم که خدای ناکرده در این چند روزه وانفسای دنیا و برای رسیدن به مناصب، دست به هر کاری و هر گفتاری نزنیم و بدانیم که از همه چیز مهم تر کارنامه اعمال انسان نزد خدای متعال است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha