دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی ما است گفت: ما نه صرفاً به خاطر اینکه یک مسلمان هستیم، بلکه به خاطر اینکه به ایران تعلق داریم و با توجه به اینکه انقلاب برای همه انسان‌ها پیام دارد از نظر انسانی نیز وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم.

آیت الله علیدوست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اخلاق انتخاباتی گفت: اخلاق انتخاباتی را معارف دینی مشخص کرده است و اگر به همان معارف دینی توجه کنیم، به کمتر و نه بیشتر، به اخلاق انتخاباتی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که مسئولیت یک امانت است ولی متأسفانه گاهی با این نگاه دیده نمی‌شود، افزود: وقتی با نگاه امانت به یک مسئولیت نگاه می‌کنیم هم کسانی که خودشان را عرضه برای انتخابات می‌کنند و هم کسانی که رأی می‌دهند توجه می‌کنند این امانت را چگونه حفظ می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هیچ وقت نباید محرمات الهی مانند غیبت و اشاعه گناه و منکرات در انتخابات وجود داشته باشد، گفت: کسانی که کاندیدا هستند و همچنین طرفداران آنها باید توجه کنند که انتخابات مجوز دروغ و غیبت نیست و نباید به بهانه انتخابات به این کارها دست بزنند.

وی بیان کرد: معیار ما در انتخابات باید لیاقت افراد باشد چه به حزب ما وابسته باشد و یا نباشد.

آیت الله علیدوست با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی ما است تصریح کرد: ما نه صرفاً به خاطر اینکه یک مسلمان هستیم بلکه به خاطر اینکه به ایران تعلق داریم و با توجه به اینکه انقلاب برای همه انسان‌ها پیام دارد از نظر انسانی نیز وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم.

وی انتخاب شایسته را وظیفه دیگر هر فردی دانست و گفت: هرکس طبق تحلیلی که دارد اقدام به انتخاب افراد شایسته کند برای او حجت است و اگر شک داشت می‌تواند از افراد لایق سؤال کند به گونه‌ای که اگر در قیامت از او سؤال شود چرا به این شخص رأی دادی بتواند پاسخگو باشد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha