یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم

حوزه/ ملت ایران در طول سال‌های گذشته نشان داده است که منافع و ایده‌آل‌های و آرمان‌های خودش را تشخیص می‌دهد و بر اساس اصولی که برای نظام قائل است و بر اساس موازین شرعی و انقلابی رأی می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین یزدانی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه حضور در انتخابات وظیفه همه افراد جامعه است گفت: شرکت در انتخابات مشارکت در تعیین سرنوشت کشور است و عقل ما حکم می‌کند که برای بهبود زندگی در تعیین سرنوشتمان دخالت داشته باشیم.

وی بیان کرد: حضور در انتخابات اهمیت بسیاری دارد و دارای آثار روحی شخصی و بین‌المللی است و همانطور که مراجع و علما بیان می کنند ؛ شرع مقدس می‌فرماید که باید در اجتماع نقش فعالی داشته باشیم.

مدیر گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه اسلامی با اشاره به دخالت‌ها و اظهارنظرهای بیگانگان در مورد انتخابات ایران افزود: اگر به بیگانگان به عنوان دشمن هم نگاه نکنیم طبیعی است که در کشور ما به دنبال منافع خود باشند همانطور که ممکن است ما نیز در مورد حوادث و اتفاقات کشورهای دیگر منافع خود را دنبال کرده و اظهارنظر کنیم.

وی ابراز داشت: ملت ایران در طول سال‌های گذشته نشان داده است که منافع و ایده‌آل‌ها و آرمان‌های خودش را تشخیص می‌دهد و بر اساس اصولی که برای نظام قائل است و بر اساس موازین شرعی و انقلابی رأی می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین یزدانی مقدم با اشاره به اینکه اهتمام به امور دنیوی در دین اسلام بسیار تأکید شده است، گفت: امام صادق(ع) فرموده‌اند: کسی که در امور دنیایی کاهل باشد در امور اخروی خود کاهل‌تر خواهد بود؛ پس باید به اموری مانند انتخابات که تاثیر بسیاری بر زندگی دنیوی دارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha