دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، با حضور در منزل طلبه شهید حجت الله اسدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر این که خون امیرالمومنین(ع) درخت تشیع را آبیاری کرد، گفت: شهدا جان ارزشمند خود را در طبق اخلاص قرار دادند تا قطره قطره خون آنها درخت انقلاب اسلامی را بارور نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، با حضور در منزل طلبه شهید حجت الله اسدی، از شهدای مدافع حرم، با تاکید بر این که راه شهدا یک راه حقیقی است که با خون حضرت علی (ع) برای بشریت پایه ریزی شد، گفت: شهدا جان ارزشمند خود را در طبق اخلاص قرار دادند تا قطره قطره خون آنها درخت انقلاب اسلامی را بارور نماید و ما امروز ثمره این فداکاری ها و جانفشانی ها را در تمام عرصه ها مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر این که در دوران 8 سال جنگ تحمیلی شهدا با خون خود اجازه ندادند که دشمن به این خاک مقدس تعدی کند، ابراز داشت: به برکت خون شهدا و مجاهدت امام راحل، ایران اسلامی پیروزی بزرگی را در جهان به دست آورده و امروز نیز خلف شایسته امام خمینی(ره)، آیت الله العظمی خامنه ای این کشور را به خوبی در تمامی عرصه ها مدیریت کرده که جای شکرگزاری دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: در جنگ سوریه مردم ایران فهمیدند که دفاع از اعتقادات مرز نمی شناسد، از این رو آزادمردانی همچون شهید اسدی ها به میدان نبرد با گروه های تروریستی آمده و هدفشان این بود که اگر در کربلا نبودیم، ولی الان از حرم پیام آور کربلا دفاع می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه به ویژگی های اخلاقی شهید اسدی اشاره کرد و گفت: شهید اسدی فردی بسیار آرام و محجوب بود و همیشه به اساتید و مسئولین مدرسه احترام می گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طلبه مخلص علاوه بر تحصيل علم، در مناسبت هاي مختلف در هيئت هاي شهر مشغول مداحي بود و راه شهادت را انتخاب کرد و باید اين راه تداوم داشته باشد.

*شهید اسدی که بود؟

حجت اسدی، در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) از ناحیه پهلو و بازو ، ترکش خورد و در جوار بارگاه حضرت‌زینب کبری(س) به شهادت رسید.

او از طلاب امام صادق (ع) قزوین بود که در انفجارهای انتحاری پی در پی روز گذشته در اطراف حرم حضرت زینب (س) به کاروان شهدای کربلای امام حسین (ع) پیوست

شهید اسدی از ذاکران اهل بیت(ص)، فعالان فرهنگی قزوین و از مسئولان هیأت مذهبی عاشوراء و هیأت عزاداران حسین‌جان (ع) این شهر به‌شمار می‌رفت که نقش پررنگی در جریانات مذهبی قزوین ایفا کرده می کرد و راه اندازی فروشگاه‌های محصولات فرهنگی حسین جان (ع) در قزوین از جملع فعالیت این شهید والامقام است.

این شهید در زمان حمله آمریکا به شهرهای مقدس نجف و کربلا، بصورت شخصی و داوطلبانه برای دفاع از حرم امام حسین (ع) و حرم امیرالمومنین علی (ع) به عراق رفته و با متجاوزین آمریکایی و انگلیسی جنگیده بود.

از طلبه شهید اسدی 3 فرزند پسر دو ماهه، 4 ساله و 6 ساله به یادگار مانده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha