سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام ملک محمدی

حوزه/ حجت الاسلام ملک محمدی از اجرای طرح ایجاد پیوند نوجوانان با مساجد با همکاری ۵۰ مسجد و ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

حجت الاسلام  ملک محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد با اعلام خبر برگزاری طرح ایجاد پیوند نوجوانان با مساجد در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با نگاهی به نقش مساجد از صدر اسلام تاکنون مشاهده می کنیم که مسجد در تمامی فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و حتی جهادی نقشی کلیدی داشته اند؛ لذا در این طرح سعی شده میان نوجوانان و جوانان با پایگاه های فرهنگی، ارتباط بیشتر و قوی تری ایجاد کنیم.

وی افزود: مساجد با قدرت معنوی خود همواره توانسته اند نیروهای متدین، معتقد و فعال را پرورش دهند تا در مواقع حساس از دین و مملکت دفاع کنند و این جز با حضور مستمر و آگاهانه نسل جوان عملی نخواهد شد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این طرح با توجه به ویژگی ها، امکانات، ظرفیت ها و به ویژه تعداد امام جماعت فعال در مساجد به عنوان محور اصلی، در سطح 50 مسجد با همکاری حد اقل یکصد آموزشگاه و به ظرفیت دو هزار و 500 نفر اجرا خواهد شد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان این مطلب که در حال حاضر این طرح در مرحله آزمون و خطا قرار دارد، افزود: این طرح به نحوی برنامه ریزی شده که آن را در زمینه های مختلف گسترش داده و در مرحله های بعد تمام مساجد استان را تحت پوشش قرار دهیم.

حجت الاسلام ملک محمدی با اشاره به پیشینه اجرای این طرح، تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح های مشابه که قبلا صورت گرفته، مقرر گردید جمع بندی از ویژگی های مثبت تمام این طرح ها نظیر حلقه های صالحین، پیوند دانش آموزان با مساجد، طرح مشترک ستاد اقامه نماز و اداره کل آموزش و پرورش در استان و ... داشته تا بتوانیم از آن در این طرح استفاده نماییم.

وی، تربیت دینی و اخلاقی نوجوانان و جوانان با تأکید بر مسجدمحوری را مهم ترین هدف این طرح عنوان کرد و افزود: تشویق و ترغیب جوانان جهت حضور با نشاط در مساجد، توسعه آموزش نیروی انسانی فعال در مساجد برای تعامل با جوان و نوجوان، رونق بخشی به برنامه های فرهنگی سازنده و اثرگذار، ایجاد نشاط و شادابی معنوی در برنامه های مساجد و ...  از دیگر اهداف این طرح می باشند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: حضور قشر جوان در مساجد برکات زیادی به همراه دارد که با اجرای این طرح انشاالله آثار آن برای خانواده ها و خود فرد مشخص خواهد شد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان ابراز داشت: غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد انس و الفت با مسجد، آشنایی با نماز و جایگاه مسجد، رونق بخشی به مسجد و ... از دیگر مواردی است که با اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha