پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری دومین همایش سالانه اساتید اخلاق حوزه های علمیه، نهم اردیبهشت ماه ۹۵، در اصفهان، خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون هدف برگزاری دومین همایش سالیانه اخلاق حوزه های علمیه، اظهار داشت: این همایش نهم اردیبهشت ماه 1395 با هدف توجه بیش از پیش مسئولان به حوزه اخلاق، برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان افزود: امروزه در حوزه های علمیه به نحوی بعد آموزشی بر مسائل تهذیبی و اخلاقی سبقت گرفته و غالب شده که این امر زیاد مطلوب کلیت سیستم حوزه نمی باشد، چرا که می بایست همان طور که به مسائل آموزشی طلاب اهمیت داده می شود، به مسائل تهذیبی آنان نیز اهتمام شود.

وی با بیان این که مسائل آموزشی به دلیل بعد کمی، موجب بیشتر توجه طلاب به آن شده، خاطر نشان کرد: کمیت اعطای نمره از اساسی ترین دلایل اولویت آموزش بر تهذیب است، لذا وقتی جنبه اخلاقی بدون کمیت در نظر گرفته شود، طبیعتاً مورد غفلت قرار خواهد گرفت که می بایست این مسئله تصحیح شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: همایش اخلاق به جهت معطوف نگاه مدیران به این امر مهم می باشد؛ لذا باید کاستی های رشد اخلاقی را شناسایی نمود و سپس با برگزاری ویژه برنامه های تربیتی، توجه طلاب را به سمت آن جلب کرد.

معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه عملیه اصفهان با اشاره به وضعیت تهذیبی حوزه های علمیه در زمان های قدیم، تاکید کرد: اگر به بررسی اهتمام طلاب قدیم به مسئله اخلاق بپردازیم، می بینیم با توجه به کمبود امکانات و دسترسی های سخت به علمای اخلاقی، باز هم طلاب بیشتر از امروز به پرورش روحیه اخلاقی خود می پرداختند.

وی یادآور شد: وضعیت جامعه کنونی به دلیل افزایش تهاجم فرهنگی، مطلوب نیست، بنابراین باید برای طلاب جدیدالورود برنامه های مدونی را طراحی نمود که بیشتر به اخلاق اهمیت دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان در پایان با تاکید بر این که باید معیارهایی برای کمی سازی مسائل

اخلاقی مطرح شود، افزود: هر طلبه اگر علاوه بر پرونده آموزشی، دارای پرونده مهارتی، تربیتی و اخلاقی باشد، آن گاه دیدگاهش نسبت به این مسئله تغییر خواهد کرد.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha