چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام اسکندری_حوزه خواهران

حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران گفت: مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران با حضور و سخنرانی آیت الله العظمی مکارم در قم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری در گفت گو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: از ده سال گذشته برگزاری جشنواره سراسری قرآن کریم از سوی حوزه علمیه خواهران  ادامه داشته و  امسال دهمین دوره برگزاری این جشنواره سراسری است.

وی  با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: حوزه خواهران تلاش دارد بانوان طلبه را با مفاهیم و تفسیر و آموزه های قرآنی آشنا کند؛ زیرا هرچه بیشتر با قرآن انس بگیرند و آیات قرآنی را حفظ کنند می توانند از آن در زندگی شخصی و اجتماعی خود استفاده کنند.

وی اظهارکرد: به همین خاطر تلاش شده در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کار جدی انجام شود و هم در راستای حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی قرآن و قرائت و روخوانی و تدبر و تحقیق و پژوهش در موضوعات قرآنی و هم توجه به عرصه های ادبی و هنری قرآن تلاش جامعی انجام شود.

معاونت فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: در این دوره و در بخش ترجمه و مفاهیم قرآنی 3205 نفر در سطح مدارس شرکت کردند که از این تعداد 557 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی افزود: در این  دوره در بخش تفسیر قرآن نیز 3123 نفر در مرحله مدرسه ای حضور پیدا کردند که 292 نفر به استانی رسیدند؛ در حفظ موضوعی 1523 نفر شرکت کردند که 239 نفر به مرحله استانی رسیدند؛ همچنین در قراءت 4153 نفر در مرحله مدرسه ای شرکت کردند که در این زمینه 456 نفر به استانی رسیدند؛ در حفظ ترتیبی 540 نفر به مرحله استانی رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری اظهارکرد: در مقالات علمی و هنری امسال محور همدلی و همزبانی ملت و دولت است از نگاه قرآن و عترت و وظیفه دولت و ملت و حوزه در ارتقای این همدلی و همدلی مورد توجه واقع شده بود؛ محور بعدی مقالات و آثار هنری نیز، سبک زندگی اسلامی و احیای سنت های اسلامی در نگاه قرآن و عترت بود.

وی بیان داشت: امروز چهارشنبه، مسابقه ای بین 240 نفر از افرادی که در سطح استانی نیز به عنوان رتبه برتر رسیدند برگزار می شود و در نهایت 60 نفر به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب می شوند که فردا با حضور مراجع عظام تقلید از آنها تجلیل می شود.

معاون حوزه علمیه خواهران گفت:این جشنواره فردا پنجشنبه با حضور و سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی و حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور و حجج اسلام والمسلمین قرائتی و  رفیعی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزار می شود.

وی گفت: در این مراسم از قاری شهید حسنی کارگر نیز تجلیل می شود که در این مراسم با دعوت از مادر این شهید قرآنی، از ایشان به عنوان یک مادر نمونه در جامعه اسلامی تجلیل به عمل می آید.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان بیان کرد: در ده سال گذشته در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن 29129 نفر، در تفسیر قرآن 13989 نفر،  در حفظ موضوعی آیات و روایات 14553 نفر، در روخوانی و تجوید و زیباخوانی قرآن 28395 نفر، در حفظ ترتیبی قرآن 3069 نفر و در ارتباط با آثار علمی و مقالات علمی 1583 نفر در این دوره ها حضور یافته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha