جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی غفاری - حوزه خواهران مازندران

حوزه/ حوزه علمیه خواهران مازندران در مقطع سطح دو و سه از واجدین شرایط طلبه می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام و المسلمین علي غفاري مدير حوزه علميه خواهران مازندران در نشست خبری با خبرنگاران استان بیان کرد: ثبت نام مدارس علميه خواهران مازندران براي سال تحصيلي  96-95 از 25 بهمن آغاز گردیده و هم اکنون در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بانوان نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند؛ و این قشر با تکیه بر استعدادهای خدادای و پشتکار خویش، می توانند نقش ممتازی در تعالی جامعه دینی ایفا نمایند، لذا حوزه علمیه خواهران متناسب با ویژگیهای اختصاصی بانوان و نیاز جامعه و همچنین با هدف تربيت خواهران دين‌شناس، صاحب‌نظر، متخلِّق به اخلاقِ اسلامي، توانمند در تبليغ و ترويج آموزه‌هاي ديني، تدريس، تحقيق، تأليف، مديريت فرهنگي، پاسخ‌گو به نيازهاي علمي ـ معرفتي و اخلاقي بانوان تاسیس گردیده است. 

حجت الاسلام غفاری تاکید کرد: تحصيلات ديني خواهران در مازندران تا پيش از پيروزي انقلاب، توسط علما و برخي از بانوان عالمه استان به صورت سنتي و در قالب مكتب خانه هايي با عنوان عصمتيه، فاطميه و ... صورت مي گرفت، و بعد از انقلاب، اولين مدرسه علميه خواهران مازندران در سال 1360 با عنوان حوزه علميه شهيد مطهري در تنكابن تاسيس گرديد.

وی ادامه داد: در حال حاضر  حوزه علميه خواهران مازندران داراي 21 واحد آموزشي تربيتي در 14 شهرستان مي باشد كه 17 مدرسه علميه در مقطع سطح2، يك مركز آموزش عالی حوزوی و سه مركز تخصصی حوزوي در رشته هاي فقه و اصول، تفسير و علوم قرآني و كلام اسلامي با بيش از 4 هزار طلبه در حال تحصيل و فارغ التحصيل فعاليت دارند.

وی یادآورشد: پذیرش در مقطع سطح 2، بدون آزمون و بر اساس معدل کل، رشته تحصیلی دیپلم و انجام مصاحبه صورت می گیرد. همچنین تحصیل در واحدهای حوزوی به صورت رایگان می باشد و دارندگان مدرک رسمی حوزه علمیه می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر حوزوی و دانشگاهی شرکت کرده و از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی برخوردار شوند

حجه الاسلام غفاری گفت: ثبت نام از متقاضيان تحصيلات علوم حوزوي به شيوه اينترنتي انجام مي شود و متقاضیان براي تهيه كارت ثبت نام و دفترچه راهنماي پذيرش  به سايت پذيرش مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران به نشاني"whc.ir  www." و يا به مدارس علميه شهر خود مراجعه نمايند.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: در سال گذشته تعداد ظرفیت پذیرش حوزه خواهران استان حدود 800 نفر و تعداد متقاضیان حدود 1500 نفر بوده است؛ همچنین ظرفیت پذیرش امسال مدارس علمیه خواهران مازندران در مقطع سطح 2 و 3 حدود 900 نفر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha