سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تفریح سالم

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت اظهار داشت: تفریحات سالم از نیازهای ضروری هر شخص به حساب می آید که ایام نوروز فرصت مناسبی برای این امر است..

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی نژاد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»با تبریک ایام نوروز اظهار داشت: تفریحات سالم از نیازهای ضروری هر شخص به حساب می آید، از این جهت اسلام پیروان خود را به تامین و فراهم ساختن این قبیل ابزار توصیه نموده و بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای مذهبی است که خواسته های مشروع و بحق مردم را در این موارد مورد توجه قرار داده و برای این منظور گردشگاه های مناسب و مورد پسند در کیفیت های گوناگون فراهم شده است.

وی افزود: کشورهای جهان اسلام، در زمینه های انواع تفریحات سالم برای خواسته های طبیعی مردم تلاش کنند، تا از این طریق بتوان به خواسته های مشروع ملت به ویژه جوانان و نوجوانان جواب مثبت داده و بدینوسیله به تبلیغ غیر مستقیم آنان همت کرده اند.

مسئول مدرسه امام صادق(ع) مرودشا گفت: قرآن مجید که یک کتاب زندگی است و همه ی نیازهای فردی و اجتماعی بشر را مورد توجه قرار داده است، در مسائل تفریحات سالم نیز ساکت نمانده و کم و بیش پیروان خود را به این برنامه های سازنده و سودمند دستور داده است.

وی تصریح کرد: با تدبر در روایات  متوجه می شویم که تندرستی و قدرت بدنی نیاز مبرم به تفریحات سالم و ورزش دارد و بدون آنها انسان علیل و نا توان می گردد.

وی به حملات و هجوم دشمن از راه تفریح و ورزش هم اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان ما باید خیلی هوشیار بوده و بعد سیاسی شان خیلی قوی تر باشد تا دشمنان سرزمین مقدس ما و بدانیشان فرهنگ و انقلاب ما ضربه های خطرناک از این راه ها وارد نکنند، و مسیرهای انحراف و ویدئوهای شهوت انگیز و اختلاط زن و مرد، و پارتی های آنچنانی و بالاخره خود فروختگی در کشورهای بیگانه به نام تفریح و بازی برای ما باز نکنند.

 

تفریح در سنت و سیره پیامبر جایگاه ویژه ای دارد

حجت الاسلام موسوی نژاد اظهار داشت: قرآن مجید امت اسلامی را در تمام زمینه ها و از جمله در تفریح و بازی نیز ملت و مردم میانه رو و متوسط معرفی می کند و از سوی دیگر رسول خدا را نیز بعنوان اسوه و الگو برای خط و مشی ملت مسلمان جهان توصیه می کند.

وی اضافه کرد: بنابراین مسلمانان وظیفه دارنددر تمام حرکت های سیاسی و اجتماعی و مذهبی حضرات معصومین علیهم السلام تاسی کنند و در مساله تفریح و بازی  نیز ملاحظه کنند که بزرگان دین ما چگونه به این امور می پرداختند تا خود نیز به همان روش ادامه دهند.

ائمه نیز طرفدار تفریح سالم بودند

مسئول مدرسه امام صادق(ع) مردوشت گفت: علاوه بر رسول خدا که سیره اش همراه با تفریح و نشاط و ورزش بود، حضرات ائمه اطهار(ع) نیز به تبعیت از آن بزرگوار هم خود طرفدار تقریح سالم و مزاح و خوشحالی بودند و هم پیروانشان را به داشتن تفریحات ضروری فرا می خواندند.

این محقق حوزوی خاطر نشان کرد: حضرت علی پیرامون این موضوع می فرمایده که زندگی مومن با ایمان باید پاره ای از اوقات فراغتش را به لذت ها و تفریح سالم بگذاراند.

وی در پایان گفت: ایجاد مراکز تفریح توسط مسئولین حرکت جهادی و اجتماعی است و وجود آنها در سلامتی و تندرستی آحاد مردم و خوشحالی آنان بسیار موثر است و بییندگان و تماشگران را از لطافت هوا بهره مند ساخته و در روحیه و افکار همه مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان اثر مطلوب گذاشته و به طور غیر مستقیم آنان را به سوی عاملین و ایجاد کنندگان این مناظر و طبیعت سالم جذب می نماید.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha