پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعزام مبلغان

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد از فعالیت فرهنگی و تبلیغی ۳۹ روحانی طرح هجرت و مستقر در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت‌الاسلام غلامرضا بسکابادی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد با اعلام این خبر گفت: ۳۹ روحانی طرح هجرت و مستقر و خود استقرار در سال گذشته در روستاهای تایباد و باخرز فعالیت کردند که علاوه بر روستای محل استقرار، روستاهای مجاور را نیز تحت پوشش تبلیغی قرار می دادند.

وی یادآور شد: حضور این روحانیان در راستای انتقال دانش، تجربه، عقیده، فکر و نگرش اسلامی و ایجاد و تقویت باورهای فرهنگی، سنت های اجتماعی و زمینه سازی فرهنگ پذیری بوده است.

حجت الاسلام بسکابادی افزود: از این تعداد ۱۸ نفر در قالب طرح هجرت و  21 نفر به‌ عنوان روحانی مستقر و خود استقرار در روستاهای تایباد و باخرز مشغول به فعالیت فرهنگی و تبلیغی می باشند که این امر باتوجه به گسترش و تداوم فعالیت های فرهنگی مذهبی، برکات و ثمرات قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه با تشریح وظایف این روحانیان گفت: فرهنگ سازی دینی و اسلامی، پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی مردم منطقه و گسترش معارف اسلامی و قرآنی از جمله وظایف روحانیون در طول مدت تبلیغ است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد توجه به فعالیت های دینی، تعظیم شعائر و همکاری در برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی با مشارکت مردم را از دیگر وظیفه های این روحانیان عنوان و خاطر نشان کرد: انجام فعالیت های قرآنی از طریق آموزش روخوانی، تجوید و تفسیر، پیگیری امور دینی و تبلیغاتی، همکاری با مراکز آموزشی و فرهنگی، اقامه نماز در مسجد، سخنرانی عمومی با موضوع احکام و اخلاق، اجرای گفتمان دینی در مدارس و مساجد، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، توسعه فرهنگ زکات و نیز نظارت بر عملکرد و توسعه کتابخانه شبستان مسجد و فرهنگ کتابخوانی از جمله سایر وظیفه های انجام شده دانست.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، با توجه به فراهم بودن امکانات لازم در ۷ روستای فاقد روحانی این شهرستان، زمینه حضور تعداد بیشتری از مبلغان دینی در این شهرستان به وجود آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha