جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فعالیت طلاب در سواحل گیلان

حوزه / مسئول گروه جهادی - تبلیغی بشیر از اعزام مبلغان این گروه به استان گیلان به منظور اجرای طرح تبلیغی خبرداد.

حجت الاسلام بیک زاده، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»،  با اشاره به روایتی از امام باقر(علیه السلام) به نقل از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند هرکسی امر به معروف و نهی از منکر کند، جانشین خدا در زمین و جانشین رسول او خواهد بود، اظهارداشت: اگر به روایات اسلامی نگاهی دقیق داشته باشیم، می‌بینیم که جز برای آمران به معروف، لفظ خلیفه الله برای شخص دیگری به کار برده نشده، حتی برای علما، اگر چه کسی که عالم و عارف است، به آن مقام نرسیده، مگر با امر به معروف و نهی از منکر . چون امام باقر(ع) فرمودند؛ به واسطه امر به معروف و نهی از منکر همه واجبات اقامه می‌گردند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی بشیر ادامه داد: بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر قرن حاضر، انقلاب اسلامی ایران بود که توانست بزرگترین منکر یعنی طاغوت را به واسطه امام(ره) و امت انقلابی از بین ببرد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه شکل گیری گروه امر به معروف و نهی از منکر بشیر، گفت: باتوجه به گسترش و علنی شدن برخی از ناهنجاری های اجتماعی از جمله بدحجابی در جامعه، از چند سال پیش گروهی از طلاب حوزه علمیه قم که دغدغه مسایل فرهنگی و مذهبی را داشتند به  صورت خود جوش  اقدام به راه اندازی گروهی فرهنگی جهادی به نام "بشیر" در قم نمودند.

حجت الاسلام بیک زاده تصریح کرد:  این گروه هم اکنون  با حدود 800طلبه و مبلغ جهادی که آموزش های لازم و تخصصی در خصوص مشاوره و شیوه های کاربردی امربه معروف ونهی از منکر را دیده اند در طول سال و در مقاطع مختلف به فعالیت های امر به معروف می پردازد.

وی با اشاره به فعالیت این گروه  در استان های مختلف بیان داشت: اعضای این گروه از ابتدای سال جاری و همزمان با  تعطیلات نوروز به صورت جهادی، با توجه به نیازهای احساس شده  در استان گیلان کار تبلیغی خود را آغاز کرده اند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی بشیر ادامه داد: اعضای این گروه با تبلیغ چهره به چهره و برپایی ایستگاه های مشاوره و همچنین پرده خانی و اجرای مسابقات دینی کار خود را ادامه داده و در ایام تابستان با اعزام طلاب جهادگر به سواحل و تفرج گاه های استان گیلان به اجرای امربه معروف و نهی از منکر پرداختند.

وی بابیان اینکه اردوهای جهادی تبلیغی تابستانه امر به معروف در قالب 5 دوره 15 روزه در حال انجام می باشد، یادآور شد: تعداد 250 مبلغ به در این طرح مشغول هستند.

حجت الاسلام بیک زاده خاطرنشان کرد: این گروه با استقرار در سواحل و تفرج گاه های استان گیلان اقدام به برپایی ایستگاه های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسایل شرعی و دینی، اجرا و احیای امربه معروف و نهی از منکر و اقامه ی نماز جماعت نموده است که با استقبال بسیار خوبی از سوی خانواده ها و مخصوصا جوانان مواجه شده است .

مسئول گروه جهادی تبلیغی بشیر در پایان، عملکرد این گروه را کاملا جهادی دانست و اظهار امیدواری کرد: باحمایت مسئولان در مناسبت های آینده این طرح  باقوت تمام ادامه یابد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha