دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

ماموستا مصطفی محمودی/ امام جمعه پیرانشهر

حوزه/ امام جمعه پیرانشهر گفت: بی شک سبک زندگی اسلامی و ایرانی با عمل به قرآن و بهره گیری از گنجینه غنی زندگانی ائمه اطهار(ع) محقق می شود.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به مولفه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه دین مبین اسلام دین کاملی بوده و در قرآن کریم نیز به همه موارد به صورت مجمل و کلی در جهت دستیابی انسان به سعادت دنیوی و اخروی اشاره شده است.

امام جمعه پیرانشهر گفت: در کتاب آسمانی قرآن، اعتقاد به معاد و نبوت، غلبه بر نفس، جلوگیری از حرص و طمع دنیوی و حدیث، عقل، اجماع و قیاس اشاره و با بیان قصص مختلف به تاکید آنان پرداخته است.

وی با بیان چگونگی اشاعه سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه تصریح کرد: باید زندگی مسلمانان همانند و مطابق با سبک زندگی اسلامی باشد برای مثال خوراک، پوشاک، مسکن و ازدواج که چهار شاخصه اساسی هستند باید براساس شریعت اسلامی صورت پذیرد.

 وی با تاکید بر اینکه افراد ثروتمند نیز باید در عین ثروتمندی، قناعت را پیشه خود سازند تصریح کرد: از سوی دیگر آنان باید الگوی مصرف خود را تغییر داده و برای برقراری عدالت، قسمتی از ثروت خود را به فقرا انفاق کنند.

امام جمعه پیرانشهر بیان کرد: بی شک اگر زندگی قرآنی در جامعه رواج یابد شاهد هیچ مشکلی در جامعه نبوده و تمامی انسان ها می‌توانند از یک زندگی آرام و مسالمت آمیز برخوردار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha