سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه سبک زندگی علوی نیاز جدی جامعه بشری است، گفت: باید برای شناخت دقیق سیره امیرالمؤمنین (ع) به نهج البلاغه رجوع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در مراسم ولادت امام علی (ع) که در مدرسه علمیه حاج شهباز خان برگزار شد  ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب المرجب اظهار داشت: ماه رجب ماه دعا و ثنا و ولادت مبارک ائمه اطهار علیهم السلام و بالاخص امیرالمؤمنین علی (ع) است که وجود مبارکشان اعتقاد راسخ و ایمان قلبی انسان ها را رقم زد و موجب تحکیم تشیع شد.

وی تصریح کرد: اهل بیت علیهم السلام هیچگاه دست نیاز بندگان را رد نمی کنند و شناخت امامان معصوم علیهم السلام در واقع به منزله شناخت خداوند متعال است و شناخت خدای سبحان موجب سعادتمندی بنده خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: بندگان باید دنباله رو پیامبران الهی و ائمه اطهار علیهم السلام باشند زیرا گوشه چشمی از ائمه اطهار و امام زمان (عج) موجب سعادت بندگان شده و راه رسیدن به خداوند متعال را به آن ها می آموزد.

وی خاطر نشان کرد: راه رسیدن به قرب الهی طی نمودن صراط مستقیم است و این صراط مستقیم همان رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام است، باید قلبأ و با تمام وجود به رسالت انبیای الهی ایمان داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: نام علی (ع) عبادت است و صفت ابوتراب ایشان نشانه فروتنی و خضوع حضرت در محضر خداوند متعال است، بندگان باید برای معرفت یافتن به سیره ائمه معصومین علیهم السلام به درگاه خداوند متعال متوسل شوند زیرا این سیره نجات بخش انسان ها است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه  با تاکید  براینکه سبک زندگی علوی نیاز جدی جامعه بشری است، گفت: طلاب باید برای شناخت دقیق سیره امیرالمؤمنین (ع) به دعاها و مناجات های آن حضرت از جمله نهج البلاغه که همگی محو ذات خدا است، رجوع کنند و پس از دست یافتن به بخشی از معارف نهفته در مناجات های ایشان، آن را برای مردم بیان نمایند.

این استاد حوزه  در پایان عنوان داشت: امید است که همگی رهرو امام علی (ع) بوده و محبت اهل بیت را در دل و جان پرورش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان از بخش های مختلف مدرسه علمیه حاج شهباز خان بازدید کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha