جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی در همایش «حوزه علمیه، مهد انقلاب»

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم تاثیرگذاری حوزه در ارکان مختلف کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی،  پیش از ظهر امروز در همایش حوزه علمیه، مهد انقلاب، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه با اشاره به تاریخچه علم در قم گفتند: شیخ حسن قمی، از معاصرین شیخ صدوق، روایات بسیاری در خصوص قم بیان کردند که یکی ازآنها این است که قم روزی حجت مردم خواهد بود و صدای اسلام ناب از قم به سراسر جهان می رسد.

معظم له افزودند: آنچه قلب ما را در این حدیث روشن تر کرده آن است که این شرایط در زمانی رخ می دهد که در نزدیکی ظهور امام زمان(عج) است؛ روایات خاصی که در قم بیان شده است و اینکه مردمی از این شهر قیام می کنند که در راه خدا ثابت قدم هستند و آنچه از برایند این روایت بر می آید مشخصا این امر به انقلاب اسلامی ما بر می گردد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در این زمینه باید در راه تقویت انقلاب گام برداریم؛ در این زمینه باید ارکان، اهداف، برکات و ثمرات انقلاب و آسیب هایی که ممکن است در این زمینه ایجاد می شود.

معظم له بیان کردند: اسلام از ابتدا دارای دشمنان بسیاری داشت زیرا از ابتدا به دنبال تمدن سازی در جهان بود؛ اروپا و آمریکا غرق در ظلمت و جهالت بودند ولی در همان زمان مسلمانان در اوج علمیت بودند ولی بعدها دشمنان با چپاول و غارت و هجمه علیه مسلمانان به دنبال به حاشیه بردن اسلام بودند.

ایشان افزودند: یکی از حربه های دشمنان جدا بودن دین از سیاست و بیان این مطلب که اسلام پاسخگوی نیازهای جهان معاصر نیست بود؛ امام راحل که نابغه ای از نوابغ دوران بود که در اخلاص و توکل و اراده و بیان و قلم و شورانگیزی و شناخت زمان، کم نظیر بود با جلوه گاه اسلام ناب محمدی در سطح جهان تحول ایجاد کردند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: اولین رکن انقلاب، اسلام ناب است؛ دومین رکن انقلاب نیز مردم هستند؛ پیامبران نیز برای تبلیغ ابتدا به سراغ مردم می رفتند؛ به همین خاطر نیز امام راحل ابتدا به سراغ مردم رفتند و با مردم هم نوا شدند؛ مردم از زبان امام همین آهنگ اسلام ناب را شنیدند و بیدار شدند و سینه های خود را در مقابل دشمنان سپر کردند.

معظم له افزودند: امام راحل بیان می کردند که همیشه باید برای رفع مشکلات مردم گام بردارند زیرا این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و با رهبر همگام شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: سومین رکن انقلاب، ولایت فقیه است؛امام ولایت فقیه را برای مردم روشن کردند و ثابت کردند که بهترین الگوی اسلامی برای ادامه انقلاب و اسلامیت جامعه است.

معظم له بیان کردند: امام راحل یک فقیه بسیار گراسنگ بودند که نظرات بسیار قوی در زمینه فقه داشتند؛ ایشان در خصوص روایات و فقه و عمل مردم مباحث بسیار جالبی داشتند؛ خوشبختانه امروز ولایت فقیه با رهبری آیت الله العظمی خامنه ای انقلاب اسلامی را به بهترین شکل اداره می کنند؛ پس از ارتحال امام راحل تنها کسی که توانست در این دنیای پر تلاطم این کشتی را به ساحل آرامش رساند، آیت الله العظمی خامنه ای بودند.

بیداری اسلامی از ثمرات همین نظام است

ایشان افزودند: بیداری اسلامی از ثمرات همین نظام است که هر روز به پیش می رود؛ شاخصه دیگر انقلاب، استکبار ستیزی است؛ کسانی که در مقابل مستکبران از نرمش سخن می گویند باعث می شود که آنها فکر کنند که ما از آنها هراس داریم؛ شاخصه دیگر انقلاب، مبارزه با غده سرطانی رژیم صهیونیستی است.

این مرجع تقلید یادآورشدند: احیای فرهنگ جهاد و شهادت از دیگر شاخصه های انقلاب اسلامی است، زیرا عزت و تداوم اسلام به برکت همین جهاد و خون های پاک مسلمانان و جهادگران و انقلابیون است.

معظم له افزودند: در جنگ تحمیلی، فوج فوج طلاب در جبهه های جنگ حضور داشتند؛ امام راحل همیشه این روحیه شهادت طلبی طلاب را تحسین کردند؛‌زیرا بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: خودباوری و شجاعت از شاخصه های این انقلاب است، خوباوری که امام راحل از مبانی اسلام ناب به این مردم داد؛ این همه پیشرفت علمی در زمینه های هسته ای و غیر هسته ای از همین خودباوری ناشی می شود.

پشتیبانی انقلاب از مظلومان لرزه به اندام مستکبرین انداخته است

معظم له بیان کردند: پشتیبانی از مظلومان و محرومان از مهمترین شاخصه های انقلاب اسلامی است؛ یکی از شاخصه های انقلاب اسلامی همین مساله است که لرزه به اندام مستکبرین انداخته است؛ بسیج از دیگر شاخصه های انقلاب اسلام است؛ ایجاد و حدت بین حوزه و دانشگاه و شیعه و سنی از ثمرات انقلاب اسلامی است.

ایشان افزودند: حفظ اصول و شاخصه های انقلاب به عنوان یک وظیفه برای ما مطرح است؛ این جمع با اهتمام مدیریت حوزه علمیه انجام شده است  که باید همیشه استمرار داشته باشد تا تنور انقلاب همیشه در حوزه گرم باشد؛ اگر مشاهده شد که در امور سیاسی و فرهنگی و... طرح هایی مطرح می شود باید حوزه نیز با طرح های خود به میدان آمده و تاثیرگذاری خود را به اثبات برساند.

حوزویان اظهار نظر کنند

این مرجع تقلید یادآورشدند: انقلابی بودن یعنی اینکه حوزویان در مقابل دستگاه های دیگر اظهار نظر کنند و بتوانند تاثیرگذاری خود را در بخش های مختلف به اثبات برسانند؛ باید نهادی تبلیغی حوزه از جمله دفتر و سازمان تبلیغات و سازمان های اعزام کننده مبلغ باید در صحنه انقلاب پرشور باشند.

معظم له افزودند: انقلاب با دین و ایمان ما مربوط است و امام راحل این انقلاب را زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) ذکر فرمودند؛ همه ما باید خود را زمینه ساز ظهور بدانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha