جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شست ائمه جمعه چهارمحال‌وبختیاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: برخی افراد در ظاهر خود را در مسیر انقلاب و شهدا نشان می دهند، اما در باطن و واقعیت در جبهه دشمن قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علی نکونام، امروز در نخستین نشست ماهانه ائمه جمعه چهارمحال‌وبختیاری در سال جدید، انتظارات از ائمه جمعه به عنوان فرماندهان جنگ نرم در سنگر نماز جمعه را بسیار بالا و مهم خواند و گفت: مراقبت جدی از خود، تهذیب و تزکیه، مقاومت و ایستادگی در برابر سختی‌‌ها و هجمه‌های دشمنان، بصیرت و هوشیاری و اعمال فرماندهی به معنای واقعی کلمه در این قرارگاه از مسائل بسیار مهم در این عرصه بسیار حساس است که مدام و مستمر باید مورد توجه ائمه جمعه قرارگیرد.

امام جمعه شهرکرد افزود: به‌کار بردن تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه و قرار دادن امام جمعه به عنوان فرمانده این قرارگاه بدین معنا نیست که دیگر وظیفه و انتظاری از ما نیست، بلکه به همان میزان که فرماندهی برای ما در این قرارگاه ثبت شده و قرارگاه شکل گرفته،  به همان میزان هم مسئولیت و بار سنگینی بر دوش همه ما قرار گرفته که باید با برنامه‌ریزی صحیح و ساماندهی مناسب افسران و سربازان این قرارگاه، در مقابل دشمنان بایستیم و برای نابودی آن‌ها طراحی و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: عمده نقشی که ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه نماز جمعه باید ایفا کنند عبارت است از این که «قرارگاه نماز جمعه باید جبهه خودی را تقویت کند و جبهه بیرونی و دشمنان را تضعیف و به نابودی بکشاند و قدرت هیچ‌گونه حرکت و مانور را به دشمنان ندهد».

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام شناخت جبهه خودی و شناخت دوست و دشمن را گام اول و اساسی در تقویت جبهه خودی دانست و تصریح کرد: مرز بندی‌‌های بین جبهه خودی و بیگانه باید خیلی دقیق ترسیم و مشخص شود چرا که امروز نیز در جامعه ما همانند تاریخ صدر اسلام و زمان امیر المومنین(علیه اسلام) فتنه‌ها و غبارآلودگی‌ها نِمود پیدا کرده و در چنین فضایی شناخت دوست از دشمن بسیار سخت و مشکل شده است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان‌کرد: در چنین شرایطی باید از حوادث گذشته عبرت بگیریم و مراقب باشیم که خدایی نخواسته غبار فتنه بر دل‌های ما ننشیند و غبارآلودگی‌ها مانع از تشخیص صحیح ما نشود که دیگر نتوانیم مرزها را درست بشناسیم و جبهه دوست و بیگانه را در هم مخلوط کنیم و خدایی نخواسته در یک اردوگاه و در یک مسیر قرار بگیریم و به اشتباه تصور کنیم همه در مسیر ارزش‌های اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) و شهدا قدم برداشته‌اند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با تاکید بر این که در شناخت دوست و دشمن باید به باطن و اهدافی که افراد در سر می‌پرورانند پی‌برد خاطرنشان کرد: برخی افراد در ظاهر خود را در مسیر انقلاب، امام(ره) و شهدا نشان می دهند، اما درباطن و واقعیت در جبهه دشمن قرار دارند که شناخت این گونه افراد و بصیرت پیداکردن نسبت به آن‌ها کار، تلاش، برنامه‌ریزی و تحقیق و رصدکردن در سوابق و عملکرد آن‌ها را می‌خواهد و به یقین بدون این لوازم، کسب این شناخت محقق نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به ائمه جمعه تاکیدکرد: مراقب باشیم که با سکوت و بی‌تحرکی ما اردوگاه خودی که اردوگاه اصیل و راستین نهضت اسلامی است، تضعیف نشود و در مقابل زمینه برای تقویت اردوگاه دشمن به هر شکل ممکن فراهم نشود.

امام جمعه شهرکرد تفاوت قائل شدن و طبقه بندی کردن دشمنان بیگانه و درونی به قدرتمند و ضعیف را خطر و تهدید جدی برای انقلاب دانست و گفت: این که بین دشمنان بیگانه و درونی  تفاوت قائل شویم و بگویم آمریکا دشمن در رأس جمهوری اسلامی ایران است و قدرت‌ها و هم‌پیمانان او در رده‌های بعدی قرار دارند و این رتبه‌بندی را تا جایی تنزل بدهیم که از «دشمنان کنار گوش خودمان» که آسیب‌شان از دشمنان دور دست ما به مراتب بیشتر است،  غافل بشویم و آن‌ها را در رده‌های دهم و پایین‌تر از آن قرار بدهیم، خطر و آسیب برای ما است؛ بنابراین دشمنان در کمین خودمان را بسیار مراقب باشیم و نام دشمن بر آن بگذاریم چرا که دشمن، دشمن است و کار او نیز دشمنی است.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین نکونام  با تاکید بر این که هر کس از گوهر ایمان برخوردار نباشد باید از او ترسید تاکید کرد: آن چه که به آدمی مصونیت و سلامت می‌‌بخشد و به معنای واقعی کلمه، معیاری برای تشخیص دوست از دشمن محسوب می‌شود، ایمان و انسان مؤمن است و از هر آن چه غیر از این باید ترسید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: امروز باید به کسانی اطمینان پیدا کرد که به ایمان و اخلاص آن‌ها باور و اعتقاد صددرصد داشته باشیم و غیر از این را باید با چشم  تردید و شک به آن‌ها نگاه کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha