جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تئاتر مشترک دانش آموزان آمریکا

پس از چند ماه تمرین در کارگاه نمایشی خانه حلال در ایالت رودآیلند در شمال شرقی آمریکا، دانش آموزان مسلمان و یهودی به طور دسته جمعی نمایش مشترکی اجرا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از providencejournal.com، پس از چندین ماه تمرین در کارگاه نمایشی خانه حلال در ایالت رودآیلند در شمال شرقی آمریکا، روز یکشنبه دانش آموزان مسلمان و یهودی مدارس به طور دسته جمعی نمایش مشترکی اجرا کردند. هدف از این تئاتر که با عنوان «درخت اجتماع» توسط مرکز یادگیری دینامیک ارائه شده و با بودجه پرداختی 10 هزار دلاری توسط بنیاد رودآیلند به اجرا در آمد، ایجاد رابطه میان پیروان ادیان مسلمان و یهودی بود.

آغاز این حرکت زمانی بود که آدام تیلو، سرپرست مدرسه «دی» جامعه یهودیان در رودآیلند، از شنیدن خبر دیوارنویسی‌های نفرت‌محور بر دیوار مدرسه اسلامی خشمگین شد و تصمیم گرفت با همکاری دانش آموزان این مدرسه، همبستگی و حمایت خود را مسلمانان نشان دهند. در فوریه 2015 میان مدیران دو مدرسه ملاقاتی دوستانه صورت گرفت و در پی این ملاقات عبدالناصر حسین مدیر مدرسه اسلامی رودآیلند نیز از ایجاد ارتباط میان دو جامعه استقبال کرد.

تئاتر دانش آموزان مسلمان و یهودی با حضور 150 نفر از مدعوین در سالن براون ریزد حلال به اجرا درآمد.

حسین مدیر مدرسه اسلامی در این خصوص گفت: این پروژه نمونه بسیار خوبی ست که نشان می‌دهد تنوع جمعیتی و تفاوت می‌تواند نقطه قوت باشد نه ضعف. مذهب همیشه باعث اتحاد ما بوده است و آنچه مردم اغلب به عنوان اختلاف مذهبی از آن یاد می‌کنند در واقع اختلاف سیاسی است نه مذهبی.

الیزابت کونکا، موسس و مدیر اجرایی مرکز یادگیری دینامیک نیز گفت: دانش آموزان می‌خواستند آنچه راجع به هم آموخته بودند به اشتراک بگذارند، و می‌خواستند نشان دهند که چه نقاط مشترکی با همدیگر دارند.

تیلو مدیر مدرسه یهودی «دی» نیز به تماشاگران گفت: همسایه خود را دوست بدارید همان‌قدر که خودتان را دوست می‌دارید. هدف این پروژه ایجاد رابطه‌ای حقیقی و معنادار بود.

* مدیر مدرسه اسلامی دانش آموزان را به محل تمرینات می‌رساند

در این میان بعضی از والدین نگران عقب افتادن دانش آموزان از دروس اصلی شان بودند و حسین به آنان تضمین داده بود که چنین مسئله‌ای پیش نیاید. به علاوه والدین مجبور بودند دانش آموزان‌شان را هفته‌ای دوبار برای جلسات تمرین نمایش به مرکز یادگیری دینامیک برسانند ولی راه بعضی از آنان دور بود، به همین دلیل مدیر مدرسه اسلامی وظیفه رساندن بعضی از دانش آموزان را به محل تمرینات نیز برعهده دار شده بود.

این دانش آموزان مسلمان و یهودی در این فضا با همدیگر آشنا شده، با هم فعالیت کرده، با هم غذا خورده و بازی کردند. بعضی از آنان حتی با هم دوست شده و خارج از محیط مدرسه نیز با هم ارتباط برقرار می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha