پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش میان‌ادیانی صلح اسلامی

حوزه/ نخستین همایش میان ادیانی صلح اسلامی به همت یک روحانی ایرلندی در کشور ایسلند برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از icelandreview.com، همایش میان‌ادیانی توسط روحانی ایرلندی در شهر ریکیاویک پایتخت کشور ایسلند و بزرگ‌ترین شهر این کشور برگزار می‌شود که به گفته خبرنگاران این نخستین بار است همایش میان‌ادیانی صلح اسلامی در ایسلند برپا می‌شود. نشست‌های این همایش در هتل مرکزی پلازا در ریکیاویک اجرا شده و شرکت در این نشست‌ها برای عموم آزاد است.

ابراهیم میشل نونان نخستین امام جماعت با اصالت ایرلندی است که برگزاری این نشست را عهده دار است. او که در یک خانواده کاتولیک در شهر کوچکی در جنوب ایرلند بزرگ شده است، 23 سال قبل زمانی که در حال مطالعه برای پیوستن به جمع کشیشان این شهر بوده، دین خود را تغییر داده و به اسلام گرویده است. وی برای مدتی طولانی سخنگوی جامعه مسلمانان در ایرلند بوده و مصاحبه‌های تلویزیونی زیادی را درباره فرهنگ اسلامی در ایرلند و نقاط دیگر اروپا انجام داده‌است.

* حضور نمایندگان مسلمانان، مسیحیان و بودایان

یکی از نکات قابل توجه درباره این همایش مذهبی، دعوت از نمایندگان ادیان و مکاتب دیگر و ارائه سخنرانی‌ توسط آن ها است. در این همایش کشیش سیگورور توردارسون از طرف مسیحیان صحبت کرده و ایگلو جونزدوتیر نیز به نمایندگی از انجمن بودایی‌های ایسلند سخنرانی خواهد کرد. منصور مالک نیز روحانی مسلمانی است که از طرف مسلمانان در این همایش به صحبت خواهد پرداخت.

منصور مالک دراین خصوص گفت: پیام صلح، این همان چیزی است که اسلام ارائه می‌دهد. چه مردم آن را قبول کنند یا قبول نکنند، این اصل را تغییر نمی‌دهد که مردم باید با صلح و همدلی در کنار هم زندگی کنند.  تنها راه رسیدن به این زندگی مسالمت آمیز تکیه کردن به عناصری است که ما را به یکدیگر مرتبط کرده و متحد می‌کند؛ به هر کجا که نگاه کنید همه طالب صلح هستند.

وی در ادامه گفت: ما عقیده داریم که تمامی ما توسط خدای یکسانی خلق شده‌ایم و اینکه پیروان چه دینی باشیم یا خداوند را به چه نامی صدا بزنیم، تغییری در این مسئله ایجاد نمی‌کند.

ابراهیم نونان نیز گفت: ما می‌خواهیم نسخه صحیح اسلام را به شما نشان داده و بیاموزیم نه نسخه‌ای را که سال‌های سال است رسانه‌ها آن را به مردم قبولانده‌اند. ما می‌خواهیم این فرصت را ایجاد کنیم تا همه بیایند و سئوالاتشان را بپرسند؛ مهم نیست که سئوالات جنبه سیاسی یا مذهبی داشته باشند. این سنت ما بوده و برای نخستین بار در ایسلند اتفاق می‌افتد. به نظر من این لحظه‌ای تاریخی برای جامعه مسلمانان و همچنین برای ایسلند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha