شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله دین پرور

حوزه/ رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه ، تلاش به منظور تبیین و ترویج سبک زندگی علوی را رسالت مهم نخبگان جامعه و نیز رسانه های جمعی برشمرد.

آیت الله سید جمال الدین دین پرور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک 13 رجب ، سالروز ولادت با سعادت مولود کعبه اظهار داشت: ایام ولادت امیرالمومنین علی(ع) گرچه موسم شادی و شادمانی همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) و بلکه همه عدالت طلبان حقیقی در سراسر عالم است اما از دیگر سو، بهانه و فرصت بسیار خوب و مغتنمی است که دیگربار به زندگانی نورانی حضرتش مراجعه کرده و به خصوص با بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از فرمایشات ایشان و الگوگرفتن از سبک زندگی علوی به قدر فهم و وُسع خود، ره توشه ای ارزشمند برای سعادتمندی دنیا و آخرت بیابیم.

وی افزود: البته برای درک و دریافت حقیقت شخصیت مولی الموحدین(ع) می بایست بیش و پیش از هر چیز پای گفتار و سخن نبی مکرم اسلام و دختر بزرگوارشان فاطمه زهرا(س) بنشینیم تا اندکی بدانیم که مولود کعبه به راستی کیست و چه مقام و منزلتی دارد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: مولای متقیان (ع)مظهر تام و تمام صفات جمال و جلال الهی هستند که این مظهریت را در تمام حرکات و سکنات و گفتار خود به منصه ظهور رسانده اند.

وی افزود: ایشان هم از جهت خلقت نوری که دارند و ما نمی توانیم آن را تصور کنیم و هم از جهت خلقت مادی، یک شخصیت ممتاز و بی نظیر به شمار می روند، چه آن که در بحث خلقت مادی نیز حضرت از همان ابتدای دوران طفولیت ظاهری در دامان نبی اکرم(ص) رشد و پرورش یافتند و تا پایان حیات این دنیایی شان، زندگی سرتاسر موحدانه داشتند.

آیت الله دین پرور ادامه داد: از سویی همین که امام علی(ع) تنها بشری بوده که در خانه خدا به دنیا آمده و در خانه خدا نیز شهید شده ، دلیل دیگری بر عظمت فوق تصور اول مظلوم عالم است.

رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه همچنین با تاکید بر لزوم تبیین و ترویج سبک زندگی مولی الموحدین (ع) گفت: یکی از ابعاد مهم زندگانی حضرت ناظر به بُعد خدامحوری و خداگرایی ایشان در تمام عرصه ها و بندگی خالصانه در برابر پروردگار متعال است و این که در زمان حیات نورانی رسول الله(ص) کاملاً تابع فرمایشات ایشان بوده و در ولایت مداری نسبت به پیامبر(ص) بهترین الگو و اُسوه بودند.

وی افزود: حضرت در همه عُمر نورانی خویش چه در عرصه ها و شئون فردی و چه شئون اجتماعی، بر محور حق و حقیقت رفتار کردند ، تا آن جا که پیامبر(ص) در کلامی جاودانه در وصف ایشان آن بیان نورانی و معروف را فرمودند که: «علی مع الحق و الحق مع علی».

آیت الله دین پرور در خاتمه گفت: امید است آحاد امت اسلامی به خصوص طلاب ، فضلا و علمای حوزه و دیگر نخبگان جامعه در کنار اصحاب رسانه بیش از پیش بکوشند که این فرمایشات گهربار و انسان ساز و نیز ابعاد مختلف سبک زندگی علوی را برای آحاد جامعه ما به خوبی تبیین کرده و آن را در وهله و مرتبه بعد، به جهانیان بشناسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha