پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آئین رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت عباس(ع)

حوزه / آئین رسمی رونمایی از ضریح جدید حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام، شب گذشته با حضور شخصیت های دینی ، سیاسی و فرهنگی از داخل و خارج عراق در کربلای معلا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آئین رسمی رونمایی از ضریح جدید حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام، شب گذشته با حضور شخصیت های دینی ، سیاسی و فرهنگی از داخل و خارج عراق در کربلای معلا برگزار شد.

در این مراسم معنوی و با شکوه که در شب میلاد با سعادت مولی الموحدین امیرالمومنی علی علیه السلام و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، حضرت آیت الله اسحاق فیاض از مراجع نجف، «حجت الاسلام سید احمد صافی» تولیت شرعی حرم مطهر حضرت عباس(ع)، «حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی» تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین علیه السلام، «حجت الاسلام سید علاء الموسوی» رئیس اوقاف شیعه عراق، نمایندگان مراجع عظام نجف و جمع کثیری از زائران حضور داشتند.

از جمهوری اسلامی ایران نیز مقامات و شخصیت های دینی به ویژه آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاری سید حسنین الحلو آغاز شد و سپس سید احمد الصافی تولیت شرعی حرم حضرت عباس علیه السلام سخنرانی کرد.

در ادامه  سید علاء الموسوی رئیس دیوان اوقاف شیعه عراق سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه اتمام ضریح حضرت ابوالفضل العباس(ع) مایه غرور و افتخار همه است، بر لزوم حفظ ظرفیت ها و گسترش دامنه آن تاکید کرد.

در این مراسم از هنرمندان و صنعتگران ساخت ضریح جدید، با اهدای مدال و لوح و تندیس ویژه تقدیر به عمل آمد.

در پایان این مراسم که در محوطه ابتدای شارع العباس تا باب القبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) برگزار شده بود، شرکت کنندگان در میان گلباران مردم و میهمانان و در میان فریادهای از جان برآمده "لبیک یا عباس" مردم و در حالی که طبل‌های بزرگ در ورودی حرم به صدا در آمده بودند، وارد روضه مطهر عباسی شدند و پس از آنکه خادمان حرم درها را باز کردند، سید احمد الصافی و مهمانان ویژه از دولت و مجلس و علما و مراجع و نمایندگانشان وارد شدند و از ضریح جدید رسماً رونمایی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha