چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ منتخب خبرگان رهبری با بیان این که حوزه علمیه در خط مقدم قرار دارد گفت: حوزه باید از کیان دین در دوران غیبت دفاع کند و حوزه‌ای می‌تواند در برابر این همه شیطان دفاع کند که قدرتمند باشد و حوزه‌ای قدرتمند است که سرمایه علمی‌اش بالا باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله اعتمادی در مدرسه حقانی قم با بیان اینکه آیت الله اعتمادی یک عالم، معلم، استاد شایسته و لایق حوزه بود، گفت: علمای دین اهمیت بسیاری در عصر غیبت دارند و در روایات متعددی اهمیت و جایگاه مهم، تأثیرگذار و تعیین کننده آنها در دوران غیبت بیان شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) بیان کرد: امام جواد(ع) فرمودند: «من تكفل بأیتام آل محمد المنقطعین عن إمامهم، المتحیرین فی جهلهم، الاسراء فی أیدی شیاطینهم و فی أیدی النواصب من أعدائنا فاستنقذهم منهم و أخرجهم من حیرتهم و قهر الشیاطین برد وساوسهم و قهر الناصبین بحجج ربهم و دلیل أئمتهم لیفضلون عند الله تعالى على العباد بأفضل المواقع بأكثر من فضل السماء على الأرض و العرش و الكرسی و الحجب على السماء و فضلهم على هذا العابد كفضل القمر لیلة البدر على أخفى كوكب فی السماء»؛ هر كس متكفل (راهنمائی و تربیت) ایتام آل محمد شود كه دسترسی به امامشان ندارند و در جهلشان سرگردانند و اسیر در دست شیاطین هستند و گرفتار دشمنان ناصبی ما هستند و آنها را از دست نواصب و شیاطین نجات دهد و از حیرت و سرگردانی و جهالت خارج كند و هجمه‌های شیاطین (بر ضد اهلبیت (علیهم السلام)) را مقهور كند و نواصب را بوسیلة حجت‌های خداوند مقهور كند و آنچه كه از أئمه (علیهم السلام) برای اثبات امامت و حقانیت اهل بیت (علیهم السلام) است را بیان كند، اینچنین فردی در نزد خداوند، بالاترین مقام و ارزش را دارد و در مقام مقایسه با دیگر بندگان، مانند فضیلت آسمان است بر زمین و مانند برتری مقام عرش و كرسی و حجب است بر آسمان. برتری این شخص بر شخص عابد، مانند برتری ماه شب بدر است بر مخفی‌ترین و كم‌نورترین ستاره آسمان.»

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در این دوران، خطری که در روایات مطرح شده، مشخصا از ناحیه گروهی است موسوم به نواصب که تحت حمایت‌های ابلیس و عفریت های ابلیسی قرار دارند.

وی عنوان کرد: در روایت داریم که شدیدتر، خسارت‌بارتر و غم‌انگیزتر از یتیمی که پدر از دست داده، یتیمی کسانی است که دسترسی به وجود مقدس امام زمانشان ندارد و دچار حیرت و غربت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی گفت: در روایات بیان می شود که در عصر غیبت یک گروه پلید و با یک فکر پلید به جان شیعه افتاده و هیچ رحمی نسبت به شیعه، ناموس شیعه و فرهنگ شیعه ندارد.

وی ادامه داد: نواصب کسانی هستند که اگر بتوانند، کیان تشیع را نابود می‌کنند و در این میان قدرت و نیرویی که شیعه محروم از دسترسی به وجود مقدس امام را در برابر شیاطین حفظ می‌کند، علما هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) فرمودند : لَولا مَن يَبقى بَعدَ غَيبَةِ قائمِنا عليه ‏السلام مِنَ العُلَماءِ الدّاعينَ إلَيهِ ، و الدالّينَ عَلَيهِ ، و الذابّينَ عَن دينِهِ بِحُجَجِ اللّه‏ِ ، و المُنقِذينَ لِضُعَفاءِ عِبادِ اللّه‏ِ مِن شِباكِ إبليسَ و مَرَدَتِهِ ، و مِن فِخاخِ النَّواصِبِ ، لَما بَقِيَ أحَدٌ إلاّ ارتَدَّ عَن دينِ اللّه‏ِ و لکنهم الذين يمسکون ازمة قلوب ضعفآء الشيعة کما يمسک صاحب السفينة سکانها ، اولئک هم الأفضلون عند الله عزو جل؛ اگر بعد از غيبت قائم ما عليه ‏السلام نبود وجود علمايى كه به سوى او مى‏‌خوانند و به وجود او رهنمون مى‏‌شوند و با حجت‌هاى الهى از دين او دفاع مى‏‌كنند و بندگان ناتوان خدا را از دام‌هاى ابليس و پيروان او مى‏‌رهانند و از دام هاي ناصبي‌ها نجات بخشند کسي در دين خدا پا برجا نمی‌ماند و همه مرتد مي‌شدند، ولي آنان رهبري دل‌هاي شيعيان ضعيف را با قدرت در دست مي‌گيرند و حفظ مي‌کنند، چنان که ناخداي کشتي، سکان و فرمان کشتي را نگاه مي‌دارد؛ آنان نزد خدا والاترين انسان‌ها هستند.»

وی ابراز داشت: امروز جریان‌های خبیثی مانند طالبان، داعش و القاعده، جریان‌هایی هستند که ائمه(ع) نسبت به خطر آنها هشدار داده‌اند.

امروز اسلام، قرآن و پیامبر(ص) در غربت هستند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی بیان کرد: امروز اسلام، قرآن و پیامبر(ص) در غربت هستند؛ هیچ مظلومیتی بالاتر از این نیست که یک گروه بی هویت و پلید ،نام پیامبر(ص) را بر پرچم سیاه پر نکبتشان نقش بسته است و به نام او زشت‌ترین جنایت‌های تاریخ را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز امام صادق(ع) در غربت است، گفت: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای از هر سو به مولایمان امام صادق(ع) حمله می‌کنند و ما باید از خودمان بپرسیم که برای دفاع از امام صادق(ع) چه کرده‌ایم.

در دفاع از امام صادق علیه السلام چه کرده ایم؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شما طلبه‌ها باید قدر این را بدانید که طلبه شده‌اید، گفت: حالا که ما به شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) مفتخر شده‌ایم باید این سؤال را از خود بپرسیم که در عصر غیبت، برای امام صادق(ع) چه کاری انجام داده‌ایم و چه کاری باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: حوزه علمیه قم و مسئولین حوزه‌های علمیه، امروز رسالت بزرگی بر عهده دارند و آن تربیت طلبه‌هایی است که بتوانند در دوران غیبت از اسلام دفاع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: ارتش، سپاه، بسیج، دولت، نهادها و سازمان‌ها همگی در خدمت اسلام هستند و باید از همه تقدیر کرد ولی در دفاع از هویت اسلام، حوزه علمیه در خط مقدم قرار دارد.

منتخب خبرگان رهبری گفت: علمای بزرگی مانند آیت‌الله اعتمادی، هم خوب وظیفه خود را  شناختند و هم خوب به وظیفه خود عمل کردند؛ تربیت شاگردان بسیاری که در سراسر کشور و بلکه دنیا شیعه را از این شیاطین حفظ می‌کنند، اجر بسیاری دارد.

استاد حوزه  افزود: حوزه باید از کیان دین در دوران غیبت دفاع کند و حوزه‌ای می‌تواند در برابر این همه شیطان دفاع کند که قدرتمند باشد و حوزه‌ای قدرتمند است که سرمایه علمی‌اش بالا باشد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha