جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 378804
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی مدیر حوزه قزوین

حوزه/مدیر سابق حوزه علمیه قزوین از تحصیل ۵۰طلبه در سطح ۱ و۲ در مدرسه محسنیه این استان خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در رابطه با سوابق تاریخی مدرسه قدیمی محسنیه، گفت: این مدرسه  قبل از انقلاب و در حدود 70 سال پیش، توسط مرحوم دکتر محسن شفاعی ساخته شده و وقف حوزه علمیه گردید.

وی افزود: بعد از انقلاب مدتی این مدرسه به نام حوزه علمیه نیمه وقت امام محمد باقر (ع) بود و بسیاری از دانش آموزانی که علاقه مند به دروس حوزوی بودند، به این مدرسه آمده و از نزدیک با دروس حوزوی آشنا  و در آن تحصیل نمودند؛ اما بعد از مدتی، کاکرد این مدرسه تغییر یافت.

مدیر سابق حوزه علمیه قزوین  با انتقاد از تعطیلی این مدرسه و واگذاری آن به به بخشی خارج از مجموعه حوزه علمیه در سال های گذشت  بیان داشت: متاسفانه این مدرسه مدتی  تعطیل و آن را به  مهد قرآن کریم واگذار نمودند که حدود 19 سال در اختیار این موسسه بود، ولی  سال گذشته با تلاش های مدیریت حوزه علمیه قزوین و دیگر مسئولین  این مدرسه قدیمی به حوزه علمیه  دوباره بازگردانده شد.

وی در ادامه  به  تعداد طلاب  در حال تحصیل در مدرسه محسنیه اشاره و خاطرنشان کرد: مدرسه محسنیه دارای 10 حجره و در 2 طبقه می باشد.

این استاد حوزه  تصریح کرد:در حال حاضر 50 طلبه علاقه مند به دروس حوزوی در مقاطع 1و2 در این مدرسه قدیمی مشغول فراگیری دروس حوزوی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha