شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه امام خمینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران از برگزاری جشن عمامه گذاری طلاب، همزمان با عید مبعث پیامبر اعظم(ص)، با حضور آیت الله مصباح یزدی، در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رنجبریان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک عید مبعث، به تبیین هدف بعثت پیامبر(ص) اشاره کرد، و گفت: رسول اکرم(ص) در روایتی می فرماید «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»، بنابراین معلوم می شود یکی از اهداف بعثت برای تکمیل مکارم اخلاق بود.

وی با بیان این که رسالت ذاتی نبی مکرم اسلام(ص) هدایت انسان هاست، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «ما تو را بشارت دهنده و بیم دهنده در میان مردم فرستادیم». فلذا پیامبر(ص) مردم را بسوی خدا و نور راهنمایی می کند. و بر این اساس رسالت طلبگی هم در همین مسیر تعریف می شود. یعنی همان چیزی که بزرگان ما گفته اند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران افزود: بنا به فرمایش بزرگان، طلبگی امتداد خط انبیاست. یعنی یک طلبه لباس پیغمبر(ص) را با هدف دعوت مردم به سوی الی الله می پوشد، و می خواهد داعی الی الله باشد. همانگونه که پیامبر داعی الی الله بود. یعنی طلبه باید دعوت کننده مردم به سوی خدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبریان در ادامه با اشاره به مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در روز مبعث، گفت:  در میان اعیاد، عید مبعث بهترین مناسبت برای مراسم عمامه گذاری طلاب است  و در واقع می خواهیم بگوییم، طلبه ها در روز مبعث برای دعوت الی الله مبعوث می شوند، ولی دعوت الی الله زمانی اتفاق می افتد که این طلبه ها اول خودشان را اصلاح کرده باشند.

وی با اعلام جزییات این مراسم، افزود: مراسم عمامه گذاری طلاب، روز پنجشنبه 16 اردیبهشت، همزمان با عصر روز عید مبعث، برگزار می شود. برنامه های اصلی مراسم به این صورت است که ابتدا حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به عنوان تولیت مدرسه و سپس میهمان ویژه مراسم آیت الله مصباح یزدی به ایراد سخن خواهند پرداخت و سپس یازده نفر از طلاب به دست مبارک شان معمم می شوند و این سنتی است که هر ساله در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان اینکه همه ساله در روز مبعث تعدادی از طلاب واجد شرایط این مدرسه معمم می شوند، اظهار داشت: طلبه ها از پایه 6 به بعد، اجازه تلبس داشته و آنان در طول این 6 سال در حال تهذیب و تحصیل می باشند. یعنی در این مدت هم درس های شان را مطالعه کرده اند و هم در جلسات معنوی و اخلاقی حضور داشتند، و لذا به مرور آمادگی روحی و معنوی برای این رسالت عظیم را پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه مسئولین مدرسه برنامه های متنوعی را برای آمادگی طلاب اجرا کرده اند، ابراز داشت: برای عزیزانی که قرار است ملبس شوند، برنامه های ویژه ای مثل سفر زیارتی به قم، برگزاری جلسات کارگاهی مختلف اعم از کلامی، اعتقادی، اخلاقی صورت گرفته است و ادامه این برنامه ها در خود حوزه نیز همچنان ادامه دارد و کلاس های توجیهی در زمینه آداب و سلوک طلبگی توسط شخص آیت الله صدیقی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبریان در پایان خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: بنده به همه طلبه های واجد شرایط توصیه می کنم که به لباس مقدس روحانیت ملبس شوند. ما امروزه در جامعه نیازمند روحانیون و طلاب جهادی هستیم، تا در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و رسالت تبلیغی خود را به انجام برسانند. و به دستگاه امام زمان(عج) خدمت و نوکری کنند.  42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha