جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوی گرگانی

حوزه / حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: لباس روحانیت لباس خدمت رسانی است و در برابر این خدمت رسانی سختی ها و بی حرمتی وجود دارد، این خدمت رسانی ارزشمند می باشد، زیرا روحانیت ادامه دهنده راه انبیا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ایشان امروز در دیدار با اعضای موسسه فقه و فقاهت که در دفتر معظم له برگزار شدگفتند: اسلام ارزش فراوانی برای علم وعالم قائل است و همین امر موجب می شود عالمان دین سختی های زیاد متحمل شوند تا با مبانی دینی آشنا شوند.

معظم له افزودند: اسلام با همه موهبت، رحمت و رافتی که دارد وقتی به موضع علم و یادگیری می رسد، برای یاد گیری شاگرد استفاده از شیوه‌های سخت را نیز پیشنهاد می‌دهد.

ایشان افزودند: با برنامه ریزی دقیق می توان بایسته‌های مباحث فقه و فقاهت را نیازسنجی کنیم و پاسخ دهیم امروز با پیشرفت این همه علوم باید مجهز به علوم روز باشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز های جامعه باشیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که تحصیل علم کمال است گفتند: طلبه باید همه علوم را بداند با تسلط بر این علوم بر مبنا مسلط شوند.

معظم له گفتند:کسانی می توانند در لباس روحانیت کاملا عزت داشته باشند که صبر پیشه کنند و در عرصه تعلیم و تربیت زحمت بکشند.

ایشان اظهار داشتند: تفقه در دین  و صبر در برابر مشکلات، رمز موفقیت در عرصه علم و دانش است و بنابراین کسی موفق است که در برابر همه سختی ها صبر کند تا بتواند مراتب علمی را یاد بگیرد و به فقه و فقاهت برسند.

ایشان اظهارداشتند: لباس رو حانیت لباس خدمت رسانی است و در برابر این خدمت رسانی سختی ها و بی حرمتی وجود دارد و این خدمت رسانی ارزشمند می باشد، زیرا روحانیت ادامه دهنده راه انبیا هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha