جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: انسانی مالی را که به قصد قربه الی الله انفاق کند، قطعا خدا نه تنها بلاها را از او دور می کند، بلکه ذخیره قیامت او هم قرار خواهد داد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، ایشان  امروز در دیدار با فرماندهان کلانتری های انتظامی کشور با بیان این که هدف از خلقت انسان تنها برای اطاعت از دستورات الهی است  اظهارداشتند: خدا انسان را خلق کرده و به زمین فرستاده است و 124 هزار مربی را  نیز برای هدایت بشر قرار داد.

 معظم له ادامه دادند: خدا در کنار این مربیان، 12 نور را نیز قرار داد و به این هم بسنده نکرد، بلکه اولیاء را هم برای تربیت انسان مامور کرده تا انسان با استعدادی که در دورن دارد به رشد و کمال برسد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: انسانها در همین کرۀ خاکی  با استفاده از همین مربیان تبدیل به  ولی الله شدند. این گروه کسانی بودندکه غصۀ رزق خود را نمی خوردند، بلکه غصه دار عبادت و رسیدن به معرفت الله بودند و در این وادی سیر می کردند و از همین سو موجبات رضایت خشنودی خدا را هم فراهم ساختند.

 استاد خارج فقه حوزه علیمه قم در ادامه اظهار داشتند: اموالی که بدست انسان می رسد، تنها  مالک بخشی از آن است و باقی آن را مالک نیست و لازم است آن باقی مانده را در راه خدا به اهلش انفاق و بخشش کند.

 ایشان گفتند: انسان مالی را که خمس آن را نداده است، مالک آن نخواهد بود و اگر بخواهد در این مال تصرف کند، قطعا اینگونه تصرف، تصرف ناپاکی است زیرا مال ناپاک است.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان افزودند: انسانی که، مالی را انفاق کند، گرچه ناچیز باشد، ولی  اگر به قصد قربة الی الله  انجام شود، قطعا خدا نه تنها با انفاق، بلاها را از او دور می کند، بلکه ذخیره قیامت او هم قرار خواهد داد.

انتهای پیام کد: 40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha