یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عید مبعث

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، سیاست ورزی نبوی را بهترین الگوی فراروی مسئولان و کارگزاران جامعه اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن 27 رجب، عید سعید مبعث اظهار داشت: حضرت رسول(ص) با سعه صدر و تحمل و بردباری در برابر منتقدان از یک سو و شجاعت و صلابت در برابر دشمنان اسلام از سوی دیگر بهترین الگو و اسوه برای مسئولان نظام اسلامی می باشند.

وی افزود: ایشان همچنین با اخلاق والا و صبر و تحمل فراوان در سختی ها و مشکلات توانست دل های مردم و حتی مخالفان را به سمت نور معنویت و حقیقت اسلام جذب کرده و بنیان جامعه الهی و ایمانی را برقرار سازد.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به این که قرآن با تجلیل از اخلاق والای حضرت رسول(ص) از ایشان با عنوان اسوه حسنه یاد می کند که دارای "خلق عظیم" است، گفت: تأسی به اخلاق و سیره نبوی امروز وظیفه همه مردم به خصوص مسئولان و مدیران جامعه ماست به ویژه در مواجهه با منتقدان و مخالفان تاکید بر اخلاق کریمانه ، لازمه الگوگیری از سیره و سبک زندگی پیامبر اعظم (ص) است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان چه در زمینه اخلاق فردی و به ویژه در خانواده و چه در صحنه اجتماع به عنوان حاکم اسلامی، برترین الگوی اخلاق انسانی را به نمایش گذاشته و بهترین الگوی تربیتی و اخلاقی را در همه عرصه ها به جامعه بشری هدیه نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در خاتمه گفت: با وجود همه مشکلات و سنگ اندازی های دشمنان اسلام، حضرت (ص) با صبر بر سختی ها و توکل بر خدای متعال توانست در پرتو اخلاق حسنه خویش ، چنان تحول عظیمی در جامعه آن زمان ایجاد کند که منشأ بسیاری از تحولات در گستره همه زمان ها و مکان ها شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha