دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تصریح کرد: حقیقتاً اگر مسلمانان به سیره نورانی حضرت رسول (ص) تاسی عملی کنند، بسیاری از معضلات و گرفتاری های آنان در عرصه های مختلف حل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث گفت: ما باید به تراث و سیره پیامبر(ص) بازگردیم و در عرصه های مختلف آن را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خویش قرار دهیم.

وی افزود: اساساً سیره و تراث رسول الله (ص) آن قدر مهم است که قرآن کریم از آن به اُسوه حسنه یاد می کند؛ اُسوه ای که دارای مقام رفیع خلق عظیم است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با بیان این که گروه های تکفیری همچون داعش و غیر آن ، هیچ رنگ و بویی از سیره و گفتار پیامبر اعظم (ص) نبرده اند و بر عکس مایه وهن مذهب و شخص نبی مکرم اسلام هستند، گفت: گروه ها و جریان هایی که در جهان اسلام نه در رفتار و اخلاق‌شان و نه در نگاه ها و تصرفاتشان، هیچ زیبایی دیده نمی‌شود و حقیقتاً زندگی را  بر دیگران سخت،  پُرمرارت و خشن ساخته اند،  به جای تالیف قلوب که سنت نبوی است به نفرت دل ها از هم دامن می زنند.

وی اضافه کرد: پیامبر رحمت به دنبال تحقق اخوت و برادری اسلامی بود و برعکس این ها که از نام حضرت سوء استفاده می کنند در پی رویارویی و تفرقه مذهبی هستند.

منتخب خبرگان رهبری همچنین بیان داشت: حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) هدف از رسالت خویش را اتمام و تکمیل مکارم اخلاقی عنوان فرمودند و متاسفانه گروه های تکفیری و تروریستی بدترین بداخلاقی ها و وحشی گری ها را در دنیا انجام می دهند و تازه مدعی بازگشت به سیره پیامبر هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha