پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر علی مصباح یزدی

حوزه/ دبیر کل شورای مرکزی انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از برگزاری سی و یکمین نشست فارغ التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی خبر داد.

حجت الاسلام علی مصباح یزدی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری سی و یکمین نشست فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در 24 اردیبهشت ماه اظهار داشت: همواره برای نشست های انجمن، سعی می شود که موضوعاتی انتخاب شود که هم مورد نیاز جامعه باشد و هم با ماهیت فارغ التحصیلان این مؤسسه به عنوان متخصصان روحانی در زمینه علوم اسلامی و انسانی تناسب داشته باشد و بتواند در انجام وظیفه آن ها مفید باشد.

وی ادامه داد: برای انتخاب موضوع رایزنی هایی صورت می گیرد و بعد از جمع اوری موضوعات، در جلساتی روی آن ها بحث می شود تا اعضای شورای مرکزی بر یک موضوع به اتفاق برسند.

 دبیر کل شورای مرکزی انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: در سال های اخیر و با توجه به مسئولینی که پست های اجرائی و مسئولیت کشور را بر عهده دارند، به نظر می رسد آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی که مبانی انقلاب اسلامی به شمار می رود، هر روز کمرنگ تر می شود و متأسفانه مسئولین در جهات مختلف از جمله جهت سیاست خارجی و استکبار ستیزی، امور داخلی و مبارزه با استبداد ، بعد فرهنگی و تأکید بر ارزش های انقلابی و اسلامی و بعد اقتصادی و اهمیت دادن به نیروهای داخلی و خودکفایی که از شعارهای انقلاب اسلامی بوده است، با بی اعتنایی و یا نوعی وادادگی در مقاتبل دشمنان انقلاب برخورد می کنند.

حجت الاسلام مصباح ادامه داد: انعکاس این سیاست ها در جامعه سبب شده تا روز به روز ارزش های انقلاب، کمرنگ تر شود و انقلابیون و کسانی که به آرمان امام (ره) و انقلاب، دلبسته اند، منزوی شوند و این طمع در دشمنان به وجود بیاید که توهم کنند می توانند برای تغییرات بنیادین در نظام اقدام کنند  و یا به عبارتی به براندازی نرم روی آورند که در آن اسم و ظاهر نظام، حفظ شده و درون آن تهی شود.

وی با اشاره به این که این احساس و تشخیص با فرمایشات متعدد مقام معظم رهبری در دیدار هایشان به مسئولین نهادهای مختلف فرهنگی تأیید و تأکید شد، ادامه داد: مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با طلاب، خبرگان رهبری و مناسبت های مختلف بر انقلابی بودن و انقلاب ماندن حوزه تأکید کرده اند و تکلیف اقشار مختلف فرهنگساز در جامعه را روشن کردند و همین احساس و فرمایشات مقام معظم رهبری تکلیف ما را نیز روشن کرد که به عنوان یکی از مخاطبین سخنان رهبری، باید مسئولیت خومد را به انجام برسانیم.

دبیر کل شورای مرکزی انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: نوع برخورد با این پدیده و تلاش برای احیای انقلاب در جامعه، از نوع برخورد فیزیکی و یا شعاری و با سر و صدا راه انداختن نیست، بلکه نیازمند برنامه ریزی حکیمانه و نوعی برنامه بلند مدت برای عملیات فکری و فرهنگسازی در جامعه است تا غبارها و زنگارهایی که بر چهره انقلاب نشسته و بخش هایی از اندیشه امام (ره) را به فراموشی سپرده است، بزداید و خورشید انقلاب دوباره مانند گذشته نورافشانی کند.

وی ادامه داد: با توجه به این توضیحات اعضای شورای مرکزی انجمن فارغ التحصیلان، موضوع حوزه انقلابی را یک موضوع مورد نیاز و مورد مطالبه مقام معظم رهبری تشخیص دادند که با شأن و جایگاه و وظیفه فارغ التحصیلان نیز همخوانی دارد. از همین رو نشست سی و یکم انجمن فارغ التحصیلان این مؤسسه به بررسی « شاخصه های انقلاب اسلامی » اختصاص خواهد داشت.

حجت الاسلام  مصباح به برنامه های این نشست نیز اشاره کرد و افزود: مرور فرمایشات مقام معظم رهبری و امام (ره) در مورد شاخصه های حوزه انقلابی از زبان بزرگان، محتوای این نشست را تشکیل خواهد داد. لذا در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه تهران که از سابقین در حوزه انقلابی بوده و از تربیت شدگان شهید قدوسی و شهید بهشتی هست و از ابتدای انقلاب تا کنون نیز در مسئولیت های حساسی در قوه قضائیه حضور داشته و اکنون نیز همچنان ارتباطی مستحکم با حوزه دارند و رئیس یکی از حوزه های موفق در تهران می باشد، در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است: سی و یکمین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیست و چهارم اردیبهشت ماه در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  با حضور و سخنرانی علامه مصباح یزدی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha