یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 378842
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
حجت الاسلام والمسلمین کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری در سخنانی شاخص های ممتاز یک جامعه اسلامی را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  عباس کعبی در آیین گرامیداشت استاد مطهری در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهارداشت: « نرم خویی، برادری، الفت، تواضع در میان برادران ایمانی»، « قاطعیت، صلابت، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اسلام و دین»، « محور و شاکله همه امور خداوند است».

استاد حوزه علمیه به دیگر ویژگی های یک جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: خداوند فرمان به جهاد داده است به طوریکه در آیه 78 سوره حج می فرمایند؛ « و در راه خدا جهاد کنید و حق جهادش را ادا نمائید، و جاهدوا فی اللّه حقّ جهاده».

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان داشت: جامعه اسلامی باید جامعه ای مجاهد باشد یعنی تمام ظرفیت عقلی، فکری و عاطفی جامعه باید جهت تحقق حاکمیت الله صرف شود، همه به ویژه حوزه های علمیه و سربازان امام زمان(عج) باید تلاش کنند تا این آیه شریفه به واسطه علم و عملشان محقق گردد.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید از « سرزنش و ملامت هیچ ملامتگری بترسد» افزود: امت اسلامی نباید از های و هوی دشمنان واهمه داشته باشند و باید در برابر تهاجمات آنان شجاعانه بایستند بطوریکه این ویژگی ها در بینش، منش و سلوک علمی و عملی حزب اللهی ها است.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری بیان داشت: یکی از نعمت های بی بدیلی که خداوند به بنده داده افزون بر این که عصر امام و رهبری را درک کردیم این است که در چنین مؤسسه نورانی بوده و محضر آیت الله مصباح یزدی را درک کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بنده از تلاش های علمی وعملی این استاد فرزانه جهت تحقق حاکمیت اسلام و دفاع از نظام اسلامی و مقاومت و ایستادگی در دفاع از ولایت در دوران امام راحل و رهبری معظم انقلاب تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: قانونی به نام استبدال و جایگزینی وجود دارد، خداوند با هیچ ملتی تعارف ندارد؛ سنت های الهی برای همه یکسان اجرا می شود اگر ما به ویژه حوزویان شکر نعمت این نظام و انقلاب و حاکمیت را ادا کنیم و برای حفظ و تعمیق نظام اسلامی در مسیر تحقق حاکمیت الهی تلاش کنیم دوام پیدا می کند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha