دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی

حوزه/مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، در جمع طلاب و روحانیون گنابادی گفت: مشکل امروز جامعه فاصله گرفتن از نسخه ائمه اطهاراست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مراسم شهادت امام موسی بن جعفر کاظم علیه السلام و در جمع طلاب و روحانیون گنابادی گفت: دوران حیات امام کاظم علیه السلام یکی از پرشورترین و جذاب‌ترین دوره‌های تاریخ اسلام و تشیع محسوب می‌شود.

حجت الاسلام اسدی افزود : در این دوران امام موسی کاظم (ع)  سعی براین داشتند تا  فقه جعفری ، اخلاق و تفسير و کلام را در جامعه گسترش دهند تا مردم بيش از پيش به خط مستقيم امامت و حقايق مکتب جعفری آشنا گردند. 

وی گفت: یکی از القاب این امام " کاظم " می باشد که معنی (کظم غیظ) یعنی خودداری از اظهار خشم و نگه داشتن آن در دل است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد : خشم برای انسان چیز بدی نیست و این ما هستیم که بدی را به خشم داده ایم . اگر انسان خشم نداشته باشد به عنوان مثال دشمن وارد منزل او خواهد شد و اگر خشم نداشت یک فرد بی غیرتی خواهد بود که هیچ عکس العملی را نشان ندهد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فرو بردن خشم را از ویژگی های بارز امام موسی کاظم (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد : امام موسی کاظم همیشه سعی می کردند در جاهایی که خشم نیاز نیست خشم خود را فرو برده و عکس العملی را نشان ندهند.

وی یکی از راهکار های کنترل انسان را در زمانی که خشمگین می شود بالا بردن ظرفیت خود انسان دانست و افزود : پرونده های زیادی در دادگاه ها وجود دارد به دلیل این که انسان نتوانسته است خشم خود را کنترل کند و در زمانی که خشمگین بوده است عکس العملی را انجام داده است که منجربه درگیری ها وحتی قتل شده است.

حجت الاسلام اسدی مشکل امروز جامعه را دور شدن از نسخه ائمه اطهار دانست و بیان کرد : راه مبارزه با تهاجم فرهنگی که در حال حاضر  دشمنان اسلام برنامه ریزی کرده اند استفاده از نسخه های ائمه اطهار است.

وی ادامه داد : امام موسی کاظم برای مبارزه با این تهاجم، خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی را توصیه کرده اند که اگر به این چهار توصیه عمل کنیم در مقابل دشمن از هر آسیبی مصون خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha