پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر ضرورت توجه به وحدت امت اسلامی، گفت: بسیاری از دشمنان همانند آمریکا و اسرائیل تلاش دارند تا مسلمانان شیعه و سنی را دچار مسائلی مانند فرقه‌گرایی کنند تا اتحاد آنان از بین برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، در سلسله نشست‌های علمی، تخصصی «نگاه به عالم تشیع، آینده‌ آن و جایگاه شیعیان در جهان کنونی» ویژه زائران عرب‌زبان حرم مطهر رضوی که با موضوع «بررسی استراتژی‌های اسلامی، راهبردی برای گسترش تشیع» در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فتنه‌های بسیاری در جهان اسلام ایجاد شده که این امر موجب می‌شود بسیاری از مسلمانان با انحرافات فکری فراوانی روبه رو شوند و توانایی غلبه بر آن را بدون بصیرت نداشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و نیز اهتمام به مسائل درونی از جمله مواردی است که باید در این دوران مورد اهتمام بسیاری از مسلمانان و مسئولان قرار گیرد.

وی ابراز کرد: بصیرت و آگاهی میان مسلمانان موجب شده تا تمامی انسان‌ها از انحرافات فکری به دور مانده و در این راستا برای تقویت ایمان و اندیشه خویش به پیش روند.

فرقه‌گرایی؛ عامل تفرقه‌اندازی

عضو خبرگان رهبری با بیان این که شناخت دشمن یکی دیگر از اموری است که هر انسانی باید آن را مد نظر قرار دهد و در راستای آن بتواند بسیاری از توطئه‌های دشمنان را از بین ببرد، ابراز داشت: بسیاری از دشمنان همانند آمریکا و اسرائیل تلاش دارند تا مسلمانان را دچار مسائلی مانند فرقه‌گرایی کنند تا اتحاد آنان از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی بیان کرد: بسیاری از تفرقه‌اندازی‌ها میان دو مذهب تشیع و تسنن صورت پذیرفته تا وحدت میان آنان را بر هم زنند و زمینه‌ اختلافات و انحرافات را فراهم آورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: داعش و تکفیری‌ها از جمله کسانی‌ هستند که با نام اسلام قصد داشتند این دین آسمانی را در میان جهانیان از بین ببرند و یا آن را دچار اختلافات گوناگون کنند.

اسلام، نماد اعتدال‌گرایی

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دین اسلام، از جمله ادیان آسمانی است که با یکتاپرستی و خداپرستی آمیخته شده و بسیاری از مسلمانان توانسته‌اند این امور والا را در خود نهادینه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی بیان کرد: رهبری اسلامی، وحدت اسلامی و ایستادگی و مقاومت مسلمانان از جمله عواملی است که موجب شده تا این دین الهی در میان مسلمانان بسیار پابرجا باقی بماند و بتواند به اهداف خویش در جهان کنونی دست یابد.

وی تصریح کرد: اعتدال و میانه‌روی ، رمز ماندگاری اسلام ناب است و این امر توانسته موجب سعادت و خوشبختی بسیاری از مسلمانان در هر دورانی با پایبندی به اصول و ضوابط این دین شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha