پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ اکرم الکعبی

شیخ اکرم الکعبی در مراسم بزرگداشت امام خمینی در نجف اشرف تاکید کرد: ایران با اندیشه های امام خمینی(ره) به محض آنکه تروریست ها به دروازه های بغداد و کردستان رسیدند، به پشتیبانی همه جانبه از ملت عراق پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در نجف اشرف برگزار شد.

در این مراسم که شخصیت ها و نخبگان دینی، فرهنگی و سیاسی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء اظهار داشت: پیامبران(ص)، ائمه(ع) و پیروانشان در طول هزاران سال، راهنمایان بزرگ انسان های حقیقت طلب و پاک بوده اند و این جایگاه امروز در شخصیت آیت الله العظمی روح الله موسوی خمینی نمود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه انقلاب امام خمینی(ره) شروع بیداری اسلامی در قرن بیست بود، تصریح کرد: رویکرد امام(ره) نگاه آزاد اندیشانه نسبت به دیگر مذاهب بود که به تاسیس وحدت اسلامی انجامید و در نتیجه، عزت و هیبت را برای اسلام به ارمغان آورد.

شیخ اکرم الکعبی افزود: ایشان توانست با انقلاب بزرگش، سرنوشت ایران و جهان اسلام را تغییر دهد. سرنوشتِ ایرانی که ملتش زیر سایه ظلم و ستم نظام شاهنشاهی می زیست، نظامی که پلیس خلیج فارس بود و خواسته های آمریکا و اسراییل را در منطقه اجرا می کرد.

وی "انقلاب اسلامی" را منظومه ای برای انتقال ایران به عصری جدید توصیف کرد و گفت: ملت ایران توانست به واسطه سال های طولانی و سختِ مبارزه با طاغوت و مقاومت شجاعانه در برابر فرعون نوین، شاه و تمام حامیان استعمارگرش را دچار سخترین شکست در تاریخ اسلام کند.

شیخ اکرم الکعبی ادامه داد: شهید رستگار آیت الله العظمی «سید محمد باقر صدر» نیز اینگونه توصیف کرده که "ملت مسلمان ایران به برکت رهبری حکیمانه و مرجعیت صالح که مصداق آن امام خمینی(ره) بود؛ به قله های هوشیاری سیاسی رسید و توانست پایه های اولیه ظلم ستیزی و باطل ستزی را بنا نهد".

وی با تاکید بر غمخواری بنیانگذار انقلاب اسلامی برای مسلمین جهان، ابراز داشت: امام خمینی(ره) نمی پذیرفت که نقش محدودی داشته باشد، بلکه دغدغه های تمام امت اسلام را به دوش می کشید و آینده این امت را در وجدان خود ترسیم می کرد.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء خاطرنشان ساخت: امام(ره) در همین راه با زندان، تبعید و تعقیب مواجه شد ولیکن به محض بازگشت به ایران، انقلاب، جانی دوباره گرفت و توانست حکومت اسلامی را تاسیس کند.

شیخ اکرم الکعبی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر اقدامات و اندیشه های امام راحل بر اوضاع کنون جامعه ایرانی و جوامع بین المللی اشاره کرد و گفت: از همان زمان تاسیس انقلاب تا کنون تحریم های آمریکا بر ایران ادامه دارد ولی نتوانسته از تنومند شدن درخت این انقلاب جلوگیری کند، بلکه این انقلاب است که توانست قدرت خود را توسعه بخشد تا به جایگاه مهمی در معادلات منطقه و بین المللی برسد.

وی افزود: اصول حقه اسلام بعنوان شیوه و روش جمهوری اسلامی باقی ماند و این انقلاب هرگز از آن دور نشد. تعامل جمهوری اسلامی با مردم و ملت ها نیز خود مهر تاییدی بر این مدعا است که در راس آن ملت ها، ملت مظلوم عراق است و ایران با اندیشه های امام خمینی(ره) به محض آنکه تروریست ها به دروازه های بغداد و کردستان رسیدند، به پشتیبانی همه جانبه از ملت عراق پرداخت.

شیخ اکرم الکعبی ضمن قدردانی از حمایت های مردان انقلابی ایران اظهار داشت: از مهمترین فعالیت های انسان دوستانه جمهوری اسلامی حمایت از گروه های مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین است و اگر پشیبانی و ایثارگری جمهوری اسلامی ــ با وجود تحریم و محاصره اقتصادی کشنده که آمریکا و همپیمانانش بر این تحمیل کرده اند ــ نبود، سرنوشت امت اسلام و ملت های عرب دچار تزلزل می شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha