شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشکیل کمپین بیداری اسلامی برای زنان بنگال

حوزه/ شاخه زنان جماعت اسلامی هند در بنگال به هدف مقابله با تروریسم و انحراف از اندیشه‌های اسلامی، کمپینی برای آموزش زنان برای درک مفاهیم اسلام راه اندازی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شاخه زنان جماعت اسلامی هند در بنگال به هدف مقابله با تروریسم و انحراف از اندیشه‌های اسلامی، کمپینی برای آموزش زنان مسلمان و گسترش آگاهی در میان آن‌ها در استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای درک مفاهیم اسلام راه اندازی کرد. به عنوان بخشی از این برنامه، این گروه کمپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی را در سرتاسر ایالت خصوصا نواحی روستایی برپا می‌کنند.

نعیمه انصاری رئیس شاخه زنان جماعت اسلامی هند در این باره گفت: ما از 21 آگوست تا 4 سپتامبر، یک برنامه صلح و آرامش اسلامی در سرتاسر کشور برگزار خواهیم کرد. در بنگال ما به دیگر سازمان‌های اسلامی ملحق شده تا به نواحی روستایی سر زده و بیداری اسلامی را در میان زنان درخصوص روح حقیقی اسلامی گسترش دهیم. این عمل تضمین خواهد کرد که نخستین دستورالعملی که آن‌ها به کودکانشان درباره اسلام می‌دهند، در رابطه با صلح، و در نتیجه استقامت در برابر سوءتفاهمات دینی خواهد بود که برای شستشوی مغزی جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

او اضافه کرد که حملات تروریستی اخیر در سرتاسر دنیا مانند پاریس و داکا نیاز به چنین پروژه‌ای را سبب شده‌اند. به علاوه اینکه آن‌ها به شدت به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی  برای ایجاد آگاهی میان زنان نیازمند هستند. و با استفاده از آن‌ها می‌توان در طولانی مدت سوءتفاهمات زیادی درباره اسلام را از بین برد. تعداد زیادی از زنان خصوصا در نواحی روستایی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی ندارند. به این ترتیب با استفاده از وبسایت‌ها و نرم افزارهای مختلف ایده‌های درست را درباره مذهب به زنان منتقل کرده و از طریق آن‌ها این تعالیم را به نسل آینده می‌رسانند.

برپایه این گزارش به نقل ازindianexpress.com  ، این موسسه همچنین قصد دارد مشارکت و آگاهی اعضای زن خانواده‌ را از فعالیت‌های اعضای مرد خانواده افزایش دهد.

نورالدین رئیس شاخه بنگال جماعت اسلامی هند نیز دراین باره گفت: پیامبر ما به مشارکت مساوی زنان در تمامی امور زندگی امر کرده‌اند. اما امروز این مسئله به یک تابو تبدیل شده است. و این مسئله یکی از بزرگترین دلایل از هم پاشیدن بافت اجتماعی است. ما باید زنان در خانواده‌ها را آموزش داده و آن‌ها را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها تشویق کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha