پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به سالروز سفر رهبر انقلاب به کردستان، گفت: معظم له طی مدتی که در استان حضور داشتند، با مواضع گرانقدرشان مسائلی را حول وحدت و انسجام مسلمانان بیان کردند که جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، پیش از ظهر امروز، در سومین همایش تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی، در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج، اظهار کرد: برگزاری این همایش علمی در سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان و همزمان با اعیاد شعبانیه امری بسیار پسندیده و شایسته تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در سال 88 دارای برکات بسیار مادی و معنوی برای مردم این دیار و حتی ایران اسلامی و جهان اسلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بعد داخلی و برای مردم کردستان پروژه های عمرانی بسیاری بالغ بر هشت هزار و 300میلیارد ریال مصوب شد که خوشبختانه هم اکنون این اعتبارات با افزایش سه برابری مواجه شده و بیش از 24هزار میلیارد ریال برای توسعه کردستان هزینه شده است و پیش بینی می شود این اعتبارات تا 30هزار میلیارد ریال نیز افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر پربرکتشان به کردستان مبحث اشتغال و سرمایه گذاری را به عنوان یک سفارش مهم خطاب به مسئولان مطرح کردند و از آن زمان تاکنون طی هفت سال اخیر اقدامات گسترده ای برای توسعه استان شکل گرفته و در حال پیگیری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اساس برنامه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری برای کردستان بر مبنای وحدت بود و طی مدتی که در استان حضور داشتند با مواضع گرانقدرشان مسائلی را حول وحدت و انسجام مسلمانان بیان کردند که همه جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشورافزود: مقام معظم رهبری، کردستان را یک استان فرهنگی معرفی کردند و نگاه امنیتی نسبت به استان را زدودند و از آن زمان تاکنون شاهد تحولات شگرفی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در استان بوده ایم.

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به برکت سفر مقام معظم رهبری چهار پروژه مهم در حوزه طلاب و روحانیون اهل سنت و ارتقای فعالیت های دینی اهل سنت در استان مصوب شد و این پروژه ها تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: کتابخانه امام خامنه ای سنندج، مجتمع آموزشی پژوهشی امام شافعی، مدرسه علوم دینی خواهران حضرت خدیجه(س) و مجموعه دارالقرآن کریم سنندج از جمله این پروژه هاست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: در تمامی شهرستان های کردستان نیز عملیات ساخت مدارس علوم دینی اهل سنت آغاز شده و بیشتر این مدارس به اتمام رسیده و در آینده نزدیک همه شهرستان ها صاحب مدارس علوم دینی و ساختمان های مختص به این امر خواهند شد.

وی همچنین به ارتقای سطح علمی، آموزشی و مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه اهل سنت کردستان در طول عمر با برکت نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از 70هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز دانشگاهی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: در راستای نگاه فرهنگی مقام معظم رهبری به کردستان سعی کرده ایم از نظر سطح علمی طلاب و روحانیون، اقداماتی را برنامه ریزی و اجرا نماییم و در این مسیر نیز پاسخگویی به نیازهای طلاب و روحانیون را در دستور کار داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha