دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: علمای اسلام، در کنفرانس وحدت، نقش عربستان سعودی و حمایت این کشور از تشکیل گروهک های تروریستی و تفرقه افکنی در جهان اسلام را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، رئیس کمسیون "عوامل بحران زا" بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تهران، با ارئه گزارش از این کمیسیون، گفت: از جمله مشکلات امروز جهان اسلام که در این کمیسیون به آن توجه شد می توان به تفرقه افکنی دشمنان میان مسلمین، ضرورت توجه به رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ، توطئه های نظام سرمایه داری علیه اسلام و استفاده از اسلام علیه اسلام، روشن نبودن اهمیت وحدت که هنوز خطیر بودن آن و ... اشاره کرد. 

رئیس کمیسیون تخصصی عوامل بحران زا اظهارکرد: در این کمیسیون همچنین عدم شناخت شیعه و سنی نسبت به یکدیگر، پدیده تکفیر اهل قبله، تبلیغات سوء و منفی علیه یکدیگر، توهین به مقدسات یکدیگر و عدم رجوع به قرآن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعصب بیش از حد، عدم اهلیت و صلاحیت بعضی از روحانیان و ائمه مساجد، نبودن مدارس دینی کافی  در داخل و خارج، بی لیاقتی حکام کشورهای اسلامی، فرقه گرایی ، عدم عمل به وصایت پیامبر (ص) درباره اهل بیت(ع)، نشر اختلاف از سوی خود مسلمانان و طرح موارد اختلاف ، عدم بصیرت به خصوص بین علمای دینی و کوتاهی اهل سنت در مورد وحدت اسلامی از دیگر عوامل بحران زا بیان شد.

وی خاطرنشان کرد:از دیگر مشکلاتی که در این کمسیون مورد برسی قرار گرفت می توان عدم اطاعت از رهبری دینی واحد، غرق شدن در تجملات و تشریفات به جای ساده زیستی و زهد، عدم تقوای حاکمان، عالمان و توده ها در کشورهای اسلامی، اجرای نظریه ی هانتینگتون توسط غربی ها برای ایجاد بحران در جهان اسلام ، نقش تخریبی افکار سید قطب با طرح واژه های جاهلیت مدرن، جهاد و تکفیر در آثارش، نقش تخریبی افکار ابن تیمیه، وجود رژیم های استبدادی و اختناق در کشورهای اسلامی و نبود یک گفتمان عقلانی منطقی بین مذاهب و حکومت ها اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: نقش عربستان سعودی و حمایت این کشور از تشکیل گروهک های تروریستی و تفرقه افکنی، توطئه های غرب، نداشتن الگو برای جوانان و غفلت از مسأله جوانان و خانواده از دیگر مشکلات امروز جهان اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha