دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدباقر فرزانه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه پاسخ به شبهات را ماموریت امروز حوزه و روحانیت خواند و تصریح کرد: روحانی اگر در تور سیاست دیگران بیفتد، نمی تواند هدایتگر سیاسی جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، در گفنگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد درباره رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران، تصریح کرد: معظم له در شناخت و وظایف روحانی تخصص خاصی دارند و انسان احساس می کند که هر چه می گویند، همان چیزی است که باید بیان می شد.

روحانیت در خط اول هدایت مردم

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه روحانیت از گذشته در صف اول هدایت مردم و مبارزه با دشمن بوده است، افزود: آنچه امروز ملت برای ادامه راه به آن نیاز دارند، تبیین و تبلیغ آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن از طریق ابزارهایی مانند فضای مجازی، ابراز داشت: اولین چیزی که دشمنان مورد هدف قرار می دهند، ایمان ملت به ویژه نسل جوان است و سپس برای بی اعتقاد کردن آنها، شبهه افکنی می کنند، لذا روحانیت باید در عرصه پاسخ به شبهات حضور فعالانه داشته باشد.

ضرورت افزایش آگاهی سیاسی روحانیت

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، "هدایت سیاسی" را یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه و روحانیت خواند، گفت: روحانیت بدون آگاهی سیاسی نمی تواند هدایتگر مردم باشد، بنابراین طلاب و روحانیون باید به دور از مسائل حزبی و جناحی، از مسائل روز آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند در عرصه هدایت سیاسی نقش آفرین باشند.

تعبیر رهبر انقلاب از عالم سیاست

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: مقام معظم رهبری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ما می فرمودند "سیاست مانند تور نامرئی در یک جامعه است و اگر آن را نشناسید، شما را شکار می کند".

امام جمعه موقت مشهد  تصریح بر این مطلب که افکار و اندیشه هایی سیاسی در سطح کشور و جهان تورهای نامرئی هستند، یادآور شد: روحانی اگر در تور سیاست دیگران بیفتد، نمی تواند هدایتگر باشد، لذا باید همه مسائل مثبت و منفی را بشناسد.

بصیرت؛ لازمه هدایت سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در پایان بر ضرورت شناخت و بصیرت سیاسی طلاب و روحانیون تاکید کرد و گفت: هدایت سیاسی زمانی محقق می شود که روحانی آگاهی سیاسی بالایی باشد و به همین علت بدون داشتن بصیرت سیاسی نمی توان وظیفه خود را به خوبی انجام داد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha