جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 380259
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی مدیر حوزه خراسان

حوزه /مدیر حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: تعلم بی‌تفکر ارزشی ندارد و ماندگار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اردوی «مشعل داران هدایت»، جنگ دنیای امروز را جنگ فرهنگ ها عنوان کرد و گفت: این جنگ به صورتی ظالمانه وجود دارد که در این میان بانوان می بایست تلاش بیشتری برای مقابله با دشمنان به خرج دهند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فناوری امروز، از یک نظر تنوع، امکان و تفریح است ولی از دیدگاهی دیگر، تهدیدی برای جامعه اسلامی از جمله بانوان محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، هدف این شبیخون ظالمانه را دین اسلام و نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: طلاب خواهر به عنوان سربازان امام زمان(عج) و نظام اسلامی، باید در مقابل شبیخون های فرهنگی ایستادگی و دفاع کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه نافع بودن، کارسازی، ماندگاری و عمق داشتن را ویژگی های مهم علم دانست و افزود:  تعلم بی‌تفکر ارزشی ندارد و ماندگار نخواهد بود و نفعی برای ما، مخاطب و جامعه نمی رساند.

وی، عمق علمی را با نگاه به اهمیت تهذیب نفس دانست و خاطر نشان کرد: کسانی‌که در تاریخ، بزرگترین نقش علمی را داشتند، بیشترین تلاش را در عرصه یادگیری و تهذیب بیشترین تلاش و اهتمام را داشته که در مسیر علم اموزی نیز به کار برده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی به نقش مباحثه در ماندگاری آموزه های طلبگی اشاره کرد و ابراز داشت: می توان با تلاش و توسل به اهل بیت (ع) سطح علمی خود را افزایش داده و به دیگران نیز منفعت رساند.

وی که در جمع طلاب پایه پنجم مدارس علمیه خواهران خراسان رضوی و شمالی سخن می گفت، عرصه تعلیم و تربیت خواهران طلبه را برای بانوان جامعه تاثیرپذیرتر خواند و ابراز داشت: زن نقش تربیتی را بر عهده دارد و به همین علت تربیت درست دینی انان در اجتماع تاثیر گذار است.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان با اشاره به استقبالی که از دوره های کوتاه و میان مدت تحصیلی از سوی خواهران طلبه این حوزه وجود دارد، از تلاش حوزه خراسان برای گسترش آموزش و  ارتقای برنامه های متنوع ویژه بانوان طلبه خبر داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha