جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زمانی دادستان ویژه روحانیت استان های قزوین و گیلان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: امروز دشمنان با تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبری انقلاب شبیخون فرهنگی، به اعتقادات نسل جوان هجوم آورده و روحانیون باید دراین زمینه آگاهی های کافی را به مردم بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، شامگاه چهارشنبه، در همایش روحانیون شاغل در ادارات که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین برگزارشد، گفت: حوزه علمیه  قزوین با پیشینه درخشان در همه عرصه های علمی، از بزرگ ترین مراکز دینی در کشور بوده و توانسته بسیاری از علما و فرهیختگان را تربیت نماید.

دادستان ویژه روحانیت استان های قزوین و گیلان به جایگاه خطیر روحانیت درنظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره این نکته مهم را سفارش می نمایند که روحانیت باید ارتباط بیشتری با مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان داشته باشد و به خوبی بتوانند به شبهات آنان پاسخ شایسته ای دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی شبیخون فرهنگی، به اعتقادات نسل جوان هجوم آورده و شما روحانیون باید دراین زمینه آگاهی های کافی را به مردم بدهید.

حجت الاسلام  والمسلمین زمانی ضمن قدردانی از برگزاری این همایش،  بیان داشت: کار ارزشمند  حوزه علمیه قزوین دربرگزاری این همایش بسیار پسندیده  بود، ولی نباید به همین امسال بسنده نماییم،  بلکه باید در سال های بعد نیز این همایش برگزارشود.

حوزه های علمیه؛ مهم ترین پایگاه دفاع از اسلام

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی قائد امینی، مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون نیز در این همایش، حوزه های علمیه را مهم ترین پایگاه دفاع از اسلام خواند و گفت: بر همه روحانیون لازم است با هدایت فطری، دینی و سیاسی موجبات بصریت افزایی جامعه را فراهم کنند.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون ادامه داد: طلاب و روحانیون باید به علم روز مسلح باشند و در برابر اسلام آمریکایی بایستند و به شبهاتی که دشمنان علیه دین مبین اسلام مطرح می کنند، پاسخ دهند.
وی یادآور شد: با انقلاب اسلامی ایران و تشکیل جمهوری اسلامی ایران وظیفه افزون تری بر دوش روحانیون گذاشته شده و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) بر عهده روحانیون است.
حجت الاسلام قائد امینی خاطرنشان کرد: همه روحانیون باید به خود ببالند که فرزند حوزه هستند و لحظه ای از حمایت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دست بر ندارند.
وی تصریح کرد: حضور روحانیون در جامعه موجب تحکیم انقلاب بوده و به همین دلیل نباید ارتباط خود با حوزه را پس از اشتغال کم کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha