پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عبداللهی - حوزه قزوین

حوزه / امروزه با توجه به کثرت جمعیت، تنوع مذاهب و مکاتب، پرسش‌ها و شبهاتی در جامعه وجود دارد، نیازمند به اسلام‌شناس حقیقی و تربیت طلاب توانمند در عرصه پاسخ گویی به شبهات هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عبداللهی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به نقش مدیران مدارس علمیه در برنامه ریزی دروس حوزوی، گفت: امروز آنچه که برای طلاب حوزه های علمیه مهم است، برنامه ریزی دقیق، منظم و همچنین ارائه برنامه های تحقیقی و فوق برنامه است که می تواند اثرگذار باشد.

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین، حوزه های علمیه را داعیه دار ترویج و تبیین معنویت در جامعه دانست و بیان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حوزه های علمیه به عنوان مهمترین و شاخص ترین داعیه دار ترویج و تبیین معنویت و دین داری در طول تاریخ محسوب می شوند و در بسیاری از مقاطع تاریخی، جریان ساز هستند.

استاد حوزه علمیه قزوین، ارتقای سطح اخلاق، ارائه پژوهش و تحقیق از سوی طلاب را از تحولات اساسی و بنیادین در حوزه علمیه دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای سطح اخلاقی و امر تحقیقی پژوهشی باید به عنوان یکی از برنامه های جدی مدیران حوزه های علمیه قرارگیرد.

حجت الاسلام عبداللهی پاسخگویی به شبهات دینی از سوی علما و روحانیون را با اهمیت دانست و اظهار کرد: امروزه با توجه به کثرت جمعیت، تنوع مذاهب و مکاتب، پرسش‌ها و شبهاتی در جامعه وجود دارد نیاز به اسلام‌شناس حقیقی بسیار بالاست، بنابراین کسانی که اسلام‌شناس واقعی باشند و اقتضائات زمانه خود را نیز به خوبی بشناسند، می توانند به درستی به این شبهه ها پاسخ دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha