دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد صابر جعفری در اختتامیه همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ دبیر یکی از کمسیون های تخصصی کنفرانس بین المللی دکترین بر لزوم توجه جدی به مساله نشانه های ظهور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  جعفری امروز در مراسم اختتامیه همایش دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: در کمسیون شماره 2 همایش دکترین مهدویت 17 مقاله ارایه شد.

وی افزود: محورهای کلی این مقالات شامل مباحثی چون تفاوت ها و شباهات های پیشگویی های بین الادیانی، تبیین برخی نشانه ها و شکل گیری  جریان ها و مدعیان تاثیرات پیشگویی ها در این جریانات بوده است.

حجت الاسلام جعفری اظهارکرد: همه ادیان، در اصل وجود منجی و نجات بخش و موعود، مشترک هستند که این مساله در بین ادیان الهی و کسانی که ادیانی را پیروی می کنند وجود داشته است.

وی گفت: کلیات حوادث قبل از ظهور یعنی برخی از آسیب ها و مشکلات پیش از ظهور، در وجود ضد منجی و مباحث ضد ولی خدا و منجی و تطبیق های ناصواب از پیشگویی ها و اینکه کسی نمی تواند زمانی برای ظهور تعیین کند در ادیان و مکاتب مختلف وجود دارد.

رئیس کمسیون شماره2 همایش دکترین مهدویت اظهارکرد: تفاوت در جزییات به خصوص نام منجی و... از جمله تفاوت های این حوزه است؛ تیرگی شرایط پیش از ظهور در مکاتب دیگر غیر از شیعی بیشتر است.

وی افزود: نقطه اختلاف دیگر آن است که با آمدن منجی و موعود چه بر سر جهان است که بسیاری از آنها بر این باورند که جهان تمام می شود ولی از نظر اسلام با آمدن منجی جهان تازه آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری اظهارکرد: نکته دیگر این است که در مکتب اهل بیت(ع)، ظهور دارای یک ضمانت اجرایی است؛ یعنی مسایلی که در ظهور بیان می شود در گذشته و در زمان اهل بیت(ع)نیز محقق شده است.

وی گفت: فلسفه بیان پیشگویی ها در برخی مقالات بررسی شد که از جمله نتایج آن ،می توان به تقویت امید در صلاح و اصلاح اشاره کرد؛ نشانه ها شرایط و زمینه و علت نیست؛ نشانه ها علائمی هستند که می توانند تغییر کنند.

رئیس کمسیون شماره2 همایش دکترین مهدویت اظهارکرد: نکته دوم در این زمینه هشدار به مومنان است و نکته سوم نیز آن است که به جامعه مومنان آمادگی لازم را برای مقابله با آنها داده می شود و نکته چهارم نیز تلاش مومنان عالم برای تحقق دولت فضیلت ها و خوبی ها است.

وی افزود: نکته دیگر آن است که جریانی به نام اسطوره سازی و داستان سازی از سوی مستکبران عالم ایجاد شده است تا عالم مطابق با نگاه خود را بسازند و از این روی از تورات و انجیل کمک می گیرند.

حجت الاسلام جعفری اظهارکرد: مباحثی چون تغییر فضای اقلیمی بر اساس گناه های مردم در دنیا، از جمله مطالبی بود که در این مقالات مورد نظر واقع شده است و با آمار به این مطلب صحه گذاشته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha