یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی

حوزه/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید یکی از مهمترین نکاتی که راه را برای استحکام مردم سالاری دینی در کشور هموار می کند، ارتقای رضایتمندی مردم است و ارتقای رضایتمندی مردم محصول افزایش کارآمدی نظام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، امروز سه شنبه در آخرین جلسه مجلس نهم، با تبریک سالروز پیروزی قهرمانان دفاع مقدس بر مزدوران استکبار جهانی و آزادسازی خرمشهر، گفت: ایستادگی در راه خدا، شناخت راه روشن مبتنی بر آموزه های دینی و حرکت در آن راه روشن مستقیم و استقامت بر این سلوک، رمز پیروزی ملت ایران بر نظام شاهنشاهی، استکبار جهانی و پیروزی در دوران سخت دفاع مقدس و پیروزی بر اتحاد نامقدس شرق و غرب در شکستن اقتدار و ایستادگی ملت ایران در داشتن دانش و فناوری هسته ای و چرخه کامل سوخت بوده و ما با ادامه این راه می توانیم عزت و اقتدار خویش را رقم بزنیم.

عضو شورای حوزه علمیه تهران ادامه داد: میوه تلخ فتنه 88 ثمره زاویه از نقشه راهی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین نمودند و دستاوردهای عزت بخش انقلاب، دستاورد ارزشمند حرکت در این راه است؛ امید است مجلس دهم با الهام از آموزه های اسلام و اصول قانون اساسی این اصل را استحکام بخشیده و در سایه استحکام اصل کلیدی و محوری ولایت فقیه، مسیر عزت و اقتدار ملی را هموار کند.

مجلس نماد مردم سالاری دینی است

وی افزود: اصل دیگری که اقتدار و عزت نظام برآن استوار است، جمهوریت نظام و مردم سالاری برآمده از آموزه های دینی است که مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری دینی است و از این زاویه، نماد وحدت ملی است و باید نمایندگان مردم راه را برای استحکام و نهادینه نمودن اصل جمهوریت و مردم سالاری برآمده از آموزه های اسلام هموار کنند و در سخنان، تصمیمات و مصوبات خویش به گونه ای گام بردارند که راه برای استقرار و استحکام این اصل گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تاکید کرد: بدون تردید یکی از مهمترین نکاتی که راه را برای استحکام مردم سالاری دینی در کشور هموار می کند، ارتقای رضایتمندی مردم است و ارتقای رضایتمندی مردم محصول افزایش کارآمدی نظام است که باید تصمیمات ما راه را برای ارتقای کارایی نظام مقدس جمهوری اسلامی هموار کند.

چند توصیه به نمایندگان مجلس دهم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، چند توصیه به نمایندگان مجلس دهم کرد و گفت: اولا مجلس را به نماد تفاهم و همدلی بین نمایندگان فراکسیون های مختلف مجلس، دولت و مجلس تبدیل کنید. به هر میزان که بر اعتماد ، همدلی، هماهنگی و همراهی جریان های درون نظام، دولت و مجلس افزوده شود، قطعا راه برای ارتقای کارایی نظام ارتقای کارایی مجلس شورای اسلامی هموار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم که با ترکیب مجلس دهم راه همدلی و هماهنگی جریان های سیاسی درون نظام که اعتقاد به ارکان کلیدی نظام دارند هموار شود و مجلس از این زاویه به عنوان یک مجلس موفق و کارآمد کارنامه خود را ارایه کند.

عضو شورای حوزه علمیه تهران افزود: به دولت توصیه جدی دارم، مجلس آماده همدلی و همراهی است، این اراده دولتمردان است که از ظرفیت مجلس برای دستیابی به تصمیماتی که از بالاترین پشتوانه علمی و کارشناسی برخوردار است و در نتیجه همراهی نمایندگان را با خود دارد بهره گیرد و راه را برای رسیدن به اجماع برای گشودن گره های فراروی ملت هموار کنند.

براساس اعلام خانه ملت، وی با اشاره به این که برای خلق اقتصاد مقاومتی با چالش ها و مشکلاتی روبرو هستیم، ابراز داشت: باید این چالش ها را از میان برداریم. حجم بزرگ دولت و هزینه های سنگین جاری کشور از چالش های جدی، فراروی خلق اقتصاد مقاومتی است که دولت و مجلس باید به صورت هماهنگ اراده و عزم جدی برای کاهش هزینه های اداره کشور و کوچک نمودن حجم بزرگ دستگاه اجرایی کشور داشته باشند، زیرا در سایه این اراده است که راه برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی، آزاد شدن منابع برای تزریق به اقتصاد ملی و فعال شدن تولید هموار خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha