جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تصریح کرد: بی شک اهتمام به اقتصاد مقاومتی باعث اشتغالزایی برای نسل جوان بیکار در کشور به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی می انجامد.

حجت الاسلام  محمود عیسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به دغدغه ها و نگرانی های جدی مقام معظم رهبری نسبت به مساله بغرنج بیکاری در کشور اظهار داشت: همان طور که معظم له نیز در دیدار اخیر نمایندگان مجلس دهم با ایشان بیان فرمودند، با عملی شدن اقتصاد مقاومتی می توان عمده مشکلات اقتصادی کشور از جمله مساله بیکاری نسل جوان را مرتفع کرد.

وی با بیان این که اهتمام جدی به امر اقتصاد مقاومتی باعث رشد و تقویت تولید ملی و اشتغالزایی پایدار در کشور می شود، افزود: بی شک چنان چه ما بتوانیم با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری ، اقتصاد درونزا را مورد توجه قرار دهیم قطعاً در یک دوره زمانی مشخص بخش عمده ای از مشکلاتی چون بیکاری و رکود حل شده و ما به رشد اقتصادی قابل توجهی نیز دست می یابیم.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: قطعاً در این میان مجلس و دولت رسالت و نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و باید بتوانند با همکاری و تعامل با یکدیگر، ضمن شناسایی نقاط کور اقتصادی و گره گشایی به رضایت مندی مردم و نسل جوان از وضعیت اقتصادی کمک کنند.

وی یادآور شد: همین که در وضعیت کنونی ، جامعه ما با تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی روبروست ، فی نفسه یک فرصت ارزشمند برای کشور به شمار می رود که باید با برنامه ریزی هدفمند از آن بهره برداری لازم را به عمل آورد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha