پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور آبادان

حوزه/ امام جمعه آبادان با تاکید بر اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی شاه کلید رشد همه جانبه کشور است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، از مسأله اقتصاد مقاومتی  به عنوان «شاه کلید و شاه بیت رشد اقتصادی کشور» یاد کرد و اظهارداشت: به یقین راه حل برون از تورم و رکود و حل مشکلات اقتصادی و رفع معظل بیکاری و بستن بهانه های تحریم دشمنان، پرداختن به اقتصاد مقاومتی بوده و نمایندگان مجلس باید به آن اهتمام ورزند.

وی افزود: اگر چنانچه مجلس دهم، به معنای واقعی درک صحیح، عالمانه و عاقلانه ای از اقتصاد مقاومتی داشته باشد، قطعا دولت را نه شعاری، بلکه عملی وادار به عمل گرایی در ذیل اقتصاد مقاومتی خواهد کرد و به جای اینکه چشم دولتمردان به سرمایه گذارهای خارجی باشد، تکیه به سرمایه گذار داخلی کرده و از سرمایه های انسانی کشور استفاده خواهند کرد.

نبود زیر ساخت های لازم برای حمایت از خرده سرمایه داران داخلی

حجت الاسلام ابراهیمی پور، تأکید کرد: هم اکنون ثروت و سرمایه کلانی در کشور ما وجود دارد! افرادی که بتوانند حتی خرده سرمایه پول هایشان را در کنار همدیگر گذاشته و کسب و کار تولیدی کوچکی را راه اندازی کنند، اما متأسفانه زیرساخت های لازم برای استفاده از اینها در کشور به شدت پایین است.

توانایی ایستادگی  در برابر دشمن را با اقتصاد مقاومتی

امام جمعه آبادان، با بیان این که در اقتصاد مقاومتی مسأله توان خرید مردم، یکی از نکات کلیدی است، افزود: به یقین آنهایی که در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کم کاری می کنند، چه آگاهانه و چه نا آگاهانه یا در زمین دشمن بوده و یا از عدم اجرای قوانین آن سود و بهره می برند؛ چرا که در اقتصاد مقاومتی مسأله «نظارت جدی بر عملکرد اقتصادی دولت»، «توان و قدرت خرید مردم»، «بیکاری و رفع گرانی مردم برای خرید اجناس»، «مبارزه با تحریم ها»، «بالابردن قدرت سیاسی و منطقه ای جمهوری اسلامی» و در نهایت «نا امید کردن دشمن و توانایی بلند حرف زدن در برابر دشمنان» وجود دارد.

وی با اشاره به این که نمایندگان مجلس می توانند امید خاموش شده در دل مردم را روشن و تقویت کنند، گفت: دولتی که با وعده کلید تدبیر و امید پا به میدان گذاشت، متأسفانه امروز با عملکرد نا مناسب خود در بسیاری از عرصه ها، امید را در دل های مردم کم کرده است و دولت امید، این روزها صرفا کاری جز بیان یک سری شعارهای خالی از عمل نمی کند، تا جایی که حتی خودِ مردم می دانند تبلیغات است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور، ادامه داد: امروزه مردم نسبت به عملکرد برخی از مسئولان نگران هستند ، نمایندگان مجلس می توانند با طرح ها و لوایح اولویت داری، این مشکل مردم را حل کنند.

امام جمعه آبادان، با بیان این که نمایندگان مجلس باید لوایح و مصوبات هزینه ساز برای مردم را اصلاح کنند، تصریح کرد: یکی اتفاقاتی که در سال های گذشته شکل گرفت، تصویب قوانینی بود که نوعا برای مردم هزینه ساز می شد و نمایندگان بدون در نظر گرفتن درآمدهای بسیار پایین مردم، قانون وضع می کردند که در مجلس دهم این مسأله باید حل شود تا إن شاءالله بار مشکلات کمتری برای توده مردم وجود داشته باشد.

وضع قوانین پیچیده برای جلوگیری از دور زدن قانون توسط دلالان اقتصادی

وی خواستار وضع قوانین سخت برای جلوگیری از دور زدن قانون، شد و ابراز تأسف کرد: باید قوانینی تصویب بشود که راه ثروت اندوزی رانت خواران و مفسدان اقتصادی را بست؛ چرا که بسیاری از مفسدان اقتصادی با دور زدن قوانینی که در مجلس گذشته مصوب شد، پول های قشر ضعیف جامعه را غارت کردند و امروز ما شدیدا خواستار نظارت جدی بر عملکرد دستگاه های اقتصادی و مبارزه قاطعانه با مفاسد اقتصادی باشیم.

توجه به نامه 8 بندی مقام معظم رهبری در باب مبارزه با مفاسد اقتصادی

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان، با تأکید بر توجه ویژه نمایندگان مجلس برنامه 8 بندی مقام معظم رهبری نسبت به مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهارداشت: اگر چنانچه دولتمردان آن نامه 8 ماده ای حضرت آقا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی را جدی می گرفتند و هر سه قوه بر اجرای آن اهتمام ویژه می بستند، امروزه شاهد این تعداد مفاسد اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران و گشودن مشکل در معیشت مردم نبودیم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور، تصریح کرد: آن انتظاری که مردم از نمایندگان مجلس دهم دارند، این است که به جای نگاه شخصی به مسایل، نگاه ملی داشته و نظارت بر عملکرد دولت و مبارزه با مفاسد را یکی از اصلی ترین کارهای خود قرار دهند تا إن شاءالله اعتماد و امید را برای سرمایه گذاری داخلی به همراه آورند.

نگرش غلط سیاسی بازی عامل مهم عقب ماندگی کشور

امام جمعه آبادان، با بیان این که جناح بازی در مجلس دهم نباید جلوه کند، گفت: متأسفانه مهمترین مسأله ای که کشور را ویران و آن را عقب رانده و اجازه نمی دهد که از نخبگانمان استفاده کنیم، نگرش غلط «سیاسی بازی» است که امروز در نظام اسلامی ایران رواج پیدا کرده است.

وی با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری در متن سخنرانی هایشان، گفت: مقام معظم رهبری افراد جامعه را به دو دسته خودی و ناخودی تعریف کرده اند! یعنی آن افرادی که برای پیشرفت و استقلال کشور تلاش می کنند، به جامعه خود و آنانی که سر در آخور دشمن دارند را به ناخودی تعریف کرده اند و همچنین در لفظ افراد مؤمن و انقلابی آنهایی که دلشان برای کشور می سوزد را انقلابی و کسانی که در این مسیر نیستند را غیر انقلابی دانسته اند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: به نظر من، رهبری  و حتی امام خمینی(ره) اصلا به این جریانات سیاسی اعتقادی نداشته اند و به همین دلیل از تعابیر نیروهای مؤمن انقلابی یاد کرده اند.

امام جمعه آبادان، افزود: وقتی حزب گرایی و این جریانات سیاسی، کمکی به پیشرفت و توسعه انقلاب نکرده و صرفا مجالی برای خنثی کردن یک دیگر بوده اند، چرا باید حزب گرایی کنیم! امروزه کسانی دم از اصولگرایی می زند که بویی از اصول گرایی نبرده و از آن طرف هم کسی دم از اصلاحات می زند که با ضد انقلابها، خرده پهلوی ها و بی دین ها نشست و برخاست می کند! حال اینها چگونه می خواهند موجبات پیشرفت کشور را فراهم آورند...؟.

جامع ترین نگاه به جریانات سیاسی کشور

وی جامع ترین نگاه به جریانات سیاسی را نگاه کلی مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: حضرت آقا همه افرادی که سعی در توسعه و پیشرفت انقلاب در چارچوب قوانین اسلامی دارند را به نام «نیروهای حزب الله و انقلابی و خودی» تعریف کرده و من نیز تأید می کنم که باید صرفا این دیدگاه در کشور حاکم و پرورش یابد تا إن شاءالله همگان با همدلی و وحدت، در لوای حزب الله تحت فرمان مقام عظمای ولایت راه موفقت کشور را بپیمایند.

رمز موفقیت مجلس دهم...

حجت الاسام ابراهیمی پور، با تأکید بر این که مجلس دهم در صورتی موفق خواهد بود که منویات مقام معظم رهبری را عملیاتی کند، گفت: باورم این است که هر فردی در جامعه ایران، منویات مقام معظم رهبری  را به صورت کاربردی و عملیاتی باور و عمل کند، موفق خواهد بود و اعتقاد دارم مجلس و یا دولتی که صرفا در ظاهر و برای تبرک دم از رهبری می زنند و عملی انجام نمی دهند، شک نکنیم که آن مجلس و دولت نا موفق خواهد بود.

امام جمعه آبادان، در پایان سخنان خود تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس، در طول چهارسال نمایندگیشان توانستند گرهی از مشکلات کشورا را باز کنند، حقیقتا جای تبریک دارد، وإلا جز سلب اعتماد مردم و ضرر به مصالح ملی، کار دیگری انجام نداده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha