جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سقط جنین انتخابی نوزادان دختر حرام است

حوزه/ در دوره جاهلیت مردم نوزادان دخترشان را زنده بگور می‌کردند که این عمل آنان به شدت در قرآن مجید مورد نکوهش قرار گرفته است و دستورات اسلامی از ما می‌خواهند تا با دخترانمان رفتار مناسبی داشته باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از bellanaija.com، حوزه علمیه اسلامی دارالعلوم در هندوستان طی انتشار فتوایی با استناد به این مسئله که سقط جنین انتخابی دختران منجر به کاهش تعداد دختران نسبت به پسران در جامعه و کشور اسلامی می‌شود این عمل را حرام اعلام کرد.

دراین بیانیه آمده است: طبق فتوایی که توسط این موسسه صادر شده سقط جنین انتخابی دختران به خاطر جنسیت آن‌ها بر طبق اصول اسلامی غیرقانونی می‌باشد. دختران نیز هدایایی از جانب خداوند هستند و اسلام از ما می‌خواهد که برایشان ارزش قائل شویم.

در این فتوا آمده است: سقط جنین انتخابی نوزادان دختر حرام و ممنوع است.

داده‌های گزارش شده آمار ملی اخیر نشان می‌دهد که نسبت تعداد جنس دختران به پسران کاهش  قابل توجهی داشته و به گفته مولانا عثمانی سخنگوی حوزه علمیه دارالعلوم هندوستان، این کاهش حتی در میان مسلمانان نیز دیده شده است. گزارش‌ها حاکی از این است که سقط جنین انتخابی دختران در هندوستان حتی با وجود قوانین منع تعیین جنسیت توسعه بسیاری دارد. طبق آمار سال 2011، نسبت جنس کودکان سنین 0-6 ساله در هندوستان 919 دختر به 1 هزار پسر بوده و در جامعه مسلمانان نیز این نسبت 943 دختر به 1 هزار پسر بوده است.

این نخستین فتوایی است که علیه سقط جنین انتخابی صادر می‌شود.  در دوره جاهلیت مردم نوزادان دخترشان را زنده بگور می‌کردند که این عمل آنان به شدت در قرآن مجید مورد نکوهش قرار گرفته است و دستورات اسلامی از ما می‌خواهند تا با دخترانمان رفتار مناسبی داشته باشیم.

در این فتوا همچنین از مسلمانان خواسته شده از هر گونه عملی که سبب تبعیض جنسیتی علیه کودکان دختر می‌شود جلوگیری کنند.

حوزه علمیه دارالعلوم در ایالت اوتارپرادش یکی از بانفوذترین مدارس حقوق اسلامی در آسیا بوده و طرفداران بسیاری در سرتاسر افغانستان، پاکستان و جنوب شرقی آسیا دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha